سران لهستان و مجارستان درباره حق وتویی که در مخالفت با تصویب پیش نویس بودجه اتحادیه اروپا استفاده کرده‌اند، دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان با همتای مجارستانی خود ویکتور اوربان پنجشنبه در بوداپست دیدار خواهد کرد تا در مورد حق وتو که دو کشور در مخالفت با تصویب پیش‌نویس بودجه اتحادیه اروپا استفاده کرده اند، رایزنی کنند.

لهستان و مجارستان در اوایل این ماه تصویب پیش نویس بودجه چند ساله اتحادیه اروپا و بسته محرک اقتصادی را که هدف از آن کمک به کشور‌های این بلوک در برون رفت از اثرات بحران بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ است، مسدود کردند.

این دو کشور در توجیه این مخالفت خود به شروطی که بروکسل برای برخورداری از این طرح گذشته است، یعنی رعایت حاکمیت قانون اشاره ‌می‌کنند.

پیوتر مولر، سخنگوی دولت لهستان در توئیتر از دیدار برنامه ریزی شده موراویسکی و اوربان خبر داد و گفت: موضوع اصلی در دستور کار مذاکره در مورد بودجه اتحادیه اروپا است.

پنجشنبه گذشته، بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند برای برون رفت از این بن بست زمان بیشتری به خود بدهند. ورشو و بوداپست اعلام کرده اند که خواهان سازش جدیدی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار