مدیرکل اوقاف گیلان از بازسازی آستان خواهر امام رشت خبر داد و گفت: هزینه یک میلیارد تومانی اجرای این طرح از سوی خیران تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان  در نشست با علی فتح اللهی، فرماندار رشت  از آغاز اجرای نمای مذهبی و کف سازی ایوان آستان خواهر امام رشت خبر داد و گفت:قرار است در مدت سه ماه ۶۰۰ متر مربع  از ایوان آستان نما سازی  و کف سازی شود.

او با بیان اینکه هزینه یک میلیارد تومانی اجرای این طرح از سوی خیران تامین شده است، افزود:به زودی  ستاد بازسازی بقاع متبرکه گیلان به ریاست استاندار گیلان و با حضور مدیران کل ادارات استان با هدف بازسازی و توسعه بقاع متبرکه گیلان تشکیل جلسه می دهد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به عضویت مدیران کل استان برای انجام فعالیت‌های عمرانی ، فرهنگی و میراثی در این ستاد استانی ،گفت: در این ستاد با تشکیل چهار کمیته و عضویت مدیران کل با توجه به حوزه کاریشان ، بازسازی بقاع متبرکه پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده ، کمک به اجرای طرح جامع آستان خواهر امام (س) را وظیفه‌ای دینی و اعتقادی دانست و افزود: طرح توسعه حرم خواهر امام را باید استانی ببینیم.

او تصریح کرد: آستان خواهر امام (س) متعلق به رشت نیست بلکه متعلق به همه گیلان است و زائران فراوانی از سراسر کشور دارد.

علی فتح اللهی ، فرماندار رشت نیز در این نشست  با ابراز امیدواری نسبت به مهار کرونا گفت: پیش از شیوع کرونا، آستان خواهر امام (س) کانون هیئت‌های مذهبی در ایام مختلف سال بود.

او  در خصوص تسریع در اجرای طرح توسعه حرم خواهر امام (س) ، افزود: جلسات کارشناسی برای طرح توسعه حرم برگزار و موانع فنی و حقوقی شناسایی شود.

فرماندار رشت خواستار طرح موضوع اجرای طرح جامع حرم خواهر امام در طرح  بازآفرینی شهری شد و گفت: از ظرفیت مدیران  و نمایندگان برای طرح توسعه حرم خواهر امام استفاده می‌کنیم.

فتح اللهی تصریح کرد: اگر ریل گذاری درستی در حوزه فراهم کردن زیرساخت‌ها و هم افزایی مشارکت‌ها انجام شود به هدف توسعه حرم خواهر امام خواهیم رسید.



انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.