مخالفت رقیب هوآوی با تحریم کردن این شرکت

مدیرعامل یکی از شرکت های رقیب هوآوی مخالفت شدید خود با تحریم این مجموعه در کشورهای مختلف را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هوآوی بیش از یک سال می‌شود که تحت تحریم‌های مختلف آمریکا قرار دارد و این مسئله بازاریابی و درآمدزایی این مجموعه چینی را با تغییراتی مواجه کرده است. آمریکا همچنین کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داده تا همگی فناوری اینترنت نسل پنجم چین را تحریم کنند و از محصولات این مجموعه خریداری نکنند.

اکنون یکی از بزرگترین رقبای شرکت هوآوی تصمیم گرفته تا اقدامات علیه این مجموعه را محکوم کند و مدافع رقیب سرسخت خود شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده مدیرعامل شرکت اریکسون پس از اعمال محدودیت‌های جدید بر روی هوآوی اعلام کرده که چنین اقداماتی رقابت سالم بین شرکت‌ها را از بین می‌برد و باعث می‌شود کشور سوئد دیرتر به فناوری اینترنت نسل پنجم دسترسی پیدا کند.

صحبت‌های مدیرعامل اریکسون درباره تحریم هوآوی


بیشتر بخوانید


صحبت‌های مدیرعامل اریکسون درباره تحریم هوآوی

برج اکهلم، مدیرعامل اریکسون در این باره گفت: "من از آن دسته افرادی هستم که باور دارند رقابت سخت یک شرکت را در طولانی مدت ارتقا می‌دهد. این عمل در کوتاه مدت دشوار و سخت است اما با گذر زمان باعث می‌شود شرکت خلاقیت بیشتری به خرج دهد و محصولات بهتری را تولید کند".

وی همچنین اظهار داشت در صورت عدم وجود رقیبی درست شرکت اریکسون ممکن است باری دیگر قدرت خود را از دست بدهد و از فناوری دنیا عقب بماند. او گفت: "به فناوری 4G فکر کنید، کشورهایی مانند چین و آمریکا توانستند ابتدا این فناوری را به جهان معرفی کنند و همین امر باعث شد تا امروز قدرت 4G دست آن‌ها باشد. نسل پنجم اینترنت نیز همان حالت را دارد؛ کم کردن سرعت انتشار این فناوری باعث می‌شود اقتصاد کشور دچار مشکل شود و دیگر رقبا از اروپا پیشی بگیرند".

اکهلم در آخر اظهار داشت فناوری 5G برای امنیت کشور ضرورت دارد و مقامات باید بازار رقابت برای توسعه این فناوری را پایدار نگه دارند تا پیشرفت در آن با سرعت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار