کوالکام مجوز فروش تراشه های 4G به هوآوی را دریافت کرد

علی رغم تحریم های موجود، ایالات متحده ممنوعیت فروش تراشه های 4G به شرکت هوآوی را برای کوآلکام لغو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز، کوالکام از ایالات متحده اجازه فروش چیپ‌های 4G گوشی به هوآوی را دریافت کرده است، که یک استثنا در سیاست‌های تحریمی دولت ترامپ در تجارت با این شرکت چینی به شمار می‌رود. کوالکام مشخص نکرده است که چه محصولاتی را می‌تواند به هوآوی بفروشد، اما به رویترز گفت آن‌ها به تجهیزات تلفن همراه مربوط می‌شوند.

در ماه مه ۲۰۱۹، کاخ سفید به دلیل مسائل امنیت ملی یک دستور اجرایی صادر و شرکت‌های آمریکایی را از تجارت با شرکت‌های چینی مانند هوآوی منع کرد. در ماه مه امسال، وزارت بازرگانی محدودیت‌ها را سخت‌تر کرد، بدین گونه که هر تولیدکننده خارجی نیمه فعال که از تجهیزات یا فناوری ایالات متحده در تولید چیپ برای هوآوی استفاده کرده است باید از این کشور جواز کسب کند. این امر در ماه سپتامبر اجرایی شد و ایالات متحده از تولیدکنندگان خارجی نیمه فعال برای فروش چیپ‌هایی که به شرکت‌های چینی فروخته می‌شدند، جواز می‌خواست حتی اگر این چیپ‌ها برای هوآوی طراحی نشده بودند.


بیشتر بخوانید


بنا به گفته شرکت هوآوی در ماه آگوست چیپ‌های پردازنده آن‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا رو به اتمام بود. ریچارد یو، مدیر عامل واحد تجارت مصرف کننده در آن زمان گفت که ممکن است امسال این آخرین نسل چیپ‌های رده بالای هوآوی کرین باشد.

علی رغم تحریم‌ها از سمت آمریکا، هوآوی به لطف فروش عالی در چین در ماه جولای به یکی از بزرگترین فروشندگان تلفن‌های همراه در جهان تبدیل شد. اما ماه پیش رتبه اول را به سامسونگ واگذار کرد؛ ارسال گوشی‌های هوآوی در ماه اکتبر امسال نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افت داشت، درحالی که ارسال گوشی‌های سامسونگ با ۴۷ درصد رشد مواجه شد.

به گفته رویترز، مجوز فروش کوالکام به هوآوی فقط چیپ‌های 4G را پوشش می‌دهد و مشخص نیست که این جواز برای چیپ‌های 5G که در گوشی‌های جدیدتر کار گذاشته می‌شود مورد قبول خواهد بود یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار