دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری خود مدعی شد که ایران باید درباره فعالیت های از پیش اعلام نشده خود شفاف‌سازی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تارنمای اطلاع رسانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ایران باید هرچه سریعتر و به طور کامل، درباره فعالیت‌هایی که تاکنون اعلام نکرده، توضیح دهد و نگرانی‌ها درباره کامل بودن بیانیه‌های پادمانی را بر طرف کند».

گروسی  در خصوص جدیدترین گزارش آژانس در خصوص اقدام ایران مبنی بر آغاز تزریق «هگزافلوراید اورانیوم» به سانتریفیوژ‌های پیشرفته «آی آر-۲ ام» توضیح داد و گفت: «قبلاً نیز اعلام کرده بودیم که آبشار‌ها سانتریفیوژ نظنز از مرکز غنی‌سازی آزمایشی به مرکز غنی سازی سوخت منتقل شده‌اند و مسئله جدیدی به شمار نمی‌آید. قرار است در این مرکز سانتریفیوژ‌ها راه‌ اندازی شوند».

پیش از این خبرگزاری «رویترز» خبر داد که آژانس اتمی در گزارشی به کشور‌های عضو نوشته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF ۶ به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۲ m که اخیراََ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است».

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
یکی نیست به این پادوی آمریکا بگه خفه شو؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۵۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
آقای دکتر روحانی تحویل بگیر
اینم عاقبت باج دادن به آژانس
_مگر آژانس به ایران تعهد نداد که در امور مکان های محرمانه اظهار نظر نکند؟؟؟
_بازی جدید را زود شروع کرد گروسی
Germany
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
اقای گروسی بهتر است شما هدف شفاف‌سازی خودتان را شفاف‌سازی کنید.
آخرین اخبار