مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اعلام اینکه هرساله با شروع فصل سرد سال و وجود بیماری‌های فصلی، کاهش ذخایر خونی داریم، گفت: متأسفانه امسال با وجود بیماری کرونا، وضع بدتر شده است.

میرزایی مدیر کل انتقال خون استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه خوشبختانه هنوز کمبود خون در استان کرمان به حد بحران نرسیده، گفت: تاکنون با مدیریت، مشکل خاصی برای بیماران بوجود نیامده است.

او افزود: هر ساله با توجه به شروع فصول سرد سال و بیماری‌های فصلی از جمله سرماخوردگی، کاهش تعداد مراجعات و ذخایر خونی رخ می‌دهد که امسال بیماری کرونا هم به این مسائل اضافه شده و کاهش ذخایر را به دنبال داشته است.

میرزایی تأکید کرد: هم استانی‌ها باید مانند سابق در این بحران کرونا نیز به فکر نیازمندانِ خون باشند و بحران کرونا نبایستی سبب فراموشی بیماران شود.

او تصریح کرد: با توجه به تجربه موفق استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا در روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا و اینکه هنوز واکسن و داروی قطعی برای این بیماری وجود ندارد، بهبودیافته گان کرونا می‌توانند به شکرانه بازیابی سلامتیشان بعد از گذشت ۲۸ روز از زمان بهبودی برای اهدای پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان به ساعت کار مراکز اهدای خون در استان کرمان در روز‌های فرد (یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه) اشاره کرد و بیان داشت: پایگاه مرکزی شهر کرمان (واقع در بلوار ۲۲ بهمن، جنب شرکت گاز) از ۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و مرکز خونگیری شهید فیروزی شهر کرمان (واقع در میدان آزادی، ابتدای بلوار جمهوری، روبروی اتاق بازرگانی) از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ پذیرش دارد و پایگاه‌های اقماری سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و نیز عصر روز‌های دوشنبه هم آماده ارائه خدمت هستند.

میرزایی افزود: اهداکنندگان می‌توانند از طریق نوبت دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir روز و ساعتی که تمایل به اهدای خون دارند را مشخص و با برنامه قبلی که خودشان تعیین کردند، اقدام به اهدای خون کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.