مدیرکل انتقال خون استان کرمان، از پذیرش اهداکنندگان خون در تمامی گروه‌های خونی بعلت کاهش و کمبود ذخایر خونی برای فردا جمعه ۲۳ آبان ماه، خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، روح الله میرزائی مدیر کل انتقال خون استان کرمان، گفت: به علت کاهش ذخایر خونی در استان کرمان، در حال حاضر همه گروه‌های خونی در استان به ویژه برای گروه خونی (O) با کمبود مواجه هستیم.

او تصریح کرد: فردا پایگاه شهید فیروزی واقع در میدان آزادی ابتدای بلوار جمهوری روبروی اتاق بازرگانی از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۳ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

میرزائی با اشاره به اینکه موارد مصرف خون و فرآورده‌های خونی تفاوتی با قبل ندارد، تصریح کرد: بیماران تالاسمی ۳۰ تا ۴۰ درصد خون را مصرف می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: پایگاه مرکزی انتقال خون در شهر کرمان مستقیم پلاسمای خون اهداکنندگان را دریافت می‌کند و در پایگاه‌های دیگر اهدای خون انجام و در فرآوری پلاسما جدا می‌شود.

او گفت: توصیه ما همچنان این است که افراد مبتلا به کرونا با گذشت ۲۸ روز از بهبودی نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند، زیرا مطالعات علمی نشان داده پلاسمای این افراد در بهبودی مبتلایان به کووید ۱۹ موثر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار