اوحدی گفت: امروز کشور‌های استکباری و مدعی شعار حقوق بشر، اجازه ورود دارو‌های مورد نیاز جانبازان به کشور را نمی‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه در نشست امضای تفاهنامه تامین زمین و ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در استان مرکزی اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور بسیار سخت شده و در هیچ برهه‌ای از تاریخ جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های دارویی و غذایی به میزان حداکثری نبوده است.

اوحدی افزود: باید همدلی و همبستگی را برای رسیدن به اهداف متعالی، مورد توجه قرار داد تا با عنایت خداوند از این شرایط سخت گذر کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و در سراسر کشور ۲۳۰ هزار شهید جان شیرین خود را برای صیانت از آرمان‌های انقلاب فدا کرده‌اند.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: جایگاه و مسئولیت فعلی نباید نقطه پرش قرار گیرد بلکه این مسئولیت امانت است و باید در قبال آن پاسخگو بود.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: اکنون که سال آخر دولت دوازدهم است باید در این ماه‌های آخر خدمت رسانی همچون گذشته همانند قهرمانان با قوت و انرژی بیشتر برای حل مشکلات تلاش کرد.

در این نشست تفاهنامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین تفاهمنامه ایجاد یک هزار اشتغال برای جامعه ایثارگری و سامدندهی گلزار شهدای استان مرکزی منعقد شد.

دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده، ولی فقیه در استان، حضور در گلزار شهدای اراک و دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران به اراک بود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هم اکنون ۱۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جمعیت هدف این نهاد انقلابی زیر پوشش بیمه همگانی و ۴۰ هزار و ۱۹۸ نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا به این نهاد واگذار شد.

انتهای پیام / ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.