در کنگره ملی الماس های درخشان در اراک از آزادگان استان مرکزی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کنگره ملی الماس های درخشان همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس در استان مرکزی در شهر اراک هم برگزار و در این همایش از آزادگان استان مرکزی تجلیل شد.

انصاری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در حاشیه این سمینار در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در کنگره کشوری الماس های درخشان به صورت ویدئو کنفرانس از آزادگان و فرزند آزادگان در اراک هم تجلیل شد.

انصاری افزود: در این کنگره از دو آزاده و یک فرزند آزاده که فعال عرصه سلامت بودند به صورت کشوری و از ۹ نفر آزاده استان مرکزی به صورت استانی تجلیل شد.

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند و از این تاریخ 26 مرداد هر سال روز گرامیداشت آزادگان نام گرفته است.

ستاد رسیدگی به امور آزادگان در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شد و تبادل حدود 50 هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاههای دیگر برعهده گرفت با این تفاوت که اسرای عراقی نظامی بودند و اسرای ایرانی بیشتر بسیجی و غیرنظامی بودند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.