دادگاه آبگرم، به منظور کاهش جمعیت کیفری، چند مجرم این حوزه را به خرید ۷ تبلت برای دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد محکوم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، میثم خزائی رئیس دادگاه حوزه قضائی آبگرم در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و مجازات‌های جایگزین حبس، مجرمان آبگرمی به اهدای ۷ تبلت به دانش آموزان محکوم شدند.

خزائی اضافه کرد:در رابطه با آراء صادره گفت: متهمین که مرتکب جرائمی از قبیل تخلف بهداشتی، نگهداری مشروبات الکلی، اخلال در نظم عمومی و ... شده بودند، به تحمل حبس محکوم، که با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم؛ پیش بینی اصلاح آنان، ابراز ندامت از عمل ارتکابی، به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آن‌ها به همکاری با کمیته امداد جهت خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش آموز نیازمند تبدیل شده و اقلام مورد رای تهیه و در اختیار دانش آموزان کم برخوردار قرار گرفت.

او افزود: براساس ضوابط قانونی و در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با توجه به تفاهم نامه‌ای که میان دادگستری کل استان با اداره کل کمیته امداد امام خمینی منعقد گردیده، دادگاه آبگرم اقدام به صدورمجازات جایگزین نموده است.

رئیس دادگاه حوزه قضائی آبگرم در ادامه گفت: هدف از محکوم کردن متهم به مجازات زندان، تضمین آرامش و امنیت جامعه است، ولی در عمل زندان منجر به قطع رابطه زندانی با زندگی عادی، خانواده، کار و دوستانش می‌شود. این مجازات علاوه بر محکوم بر خویشان و نزدیکان و به ویژه همسر و فرزندان او نیز تحمیل می‌شود و صد البته سرانجام منجر به فروپاشی کانون خانواده خواهد شد؛ که این امر ناهنجاری‌های اجتماعی مضاعفی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.