معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از شروع پروژه پیاده راه سازی خیابان "مدرس" تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  ارجمندی، امروز (۲۵ آبان) در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات صورت گرفته در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، گفت: با توجه به شرایط ترافیکی شهر اولویت‌ها و برنامه‌هایی برای امسال تعریف شد که مهم‌ترین آن رفع نقاط حادثه خیز شهری بود.

ارجمندی افزود: متاسفانه آمار فوتی‌های تصادفات درون شهری در شهر کرمانشاه بالاست، بطوری که سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در شهر کرمانشاه جان خود را در این تصادفات از دست دادند و برای همین رفع نقاط حادثه خیز جهت کاهش این آمار در اولویت کار قرار گرفت.

ارجمندی از شناسایی ۱۹ نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: هر یک از این نقاط بطور میانگین پنج نفر تلفات داشتند و در همین راستا اقداماتی در جهت رفع این نقاط در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در گام اول بحث اصلاحات هندسی این نقاط انجام شد که بجز یکی دو مورد، اصلاح هندسی تمام نقاط انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه بیان کرد: آرام سازی اقدام دیگری بود که در جهت رفع این نقاط حادثه خیز انجام شد و تقریبا آرام سازی تمام نقاط به پایان رسیده است.

ارجمندی از نرده گذاری برخی از نقاط حادثه خیز شهر هم خبر داد وافزود: نرده‌ها خریداری شده و آماده نصب است که به تدریج انجام می‌شود.

او احداث پُل عابر پیاده را از دیگر راهکار‌های رفع خطر برخی نقاط حادثه خیزِ شهر عنوان کرد وافزود: فراخوان داده شده و به زودی دو پُل عابر پیاده احداث می‌شود.

او افزود: تکمیل و بازسازی تابلو‌های مسیر در سطح شهر هم راهکار دیگری در همین راستاست که به زودی این کار هم انجام می‌شود.

ارجمندی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در جهت رفع نقاط حادثه خیز شهر، تلفات انسانی تصادفات درون شهری کرمانشاه در هفت ماهه امسال ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شده است.

جذب اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس

او در ادامه با اشاره به فرسودگی ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه گفت: متاسفانه این مشکل سراسری است، چرا که در دولت جدید هیچ اعتباری برای خرید اتوبوس به شهرداری‌ها اختصاص داده نشده و همه اتوبوس‌ها خرید سال‌های گذشته است که ۷۰ درصد آن‌ها در سراسر کشور فرسوده شده اند.

او افزود: ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه هم فرسودگی بالایی دارد و تا اردیبهشت سال آینده تمام ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه که شامل ۲۲۰ دستگاه اتوبوس شهری است، به سن فرسودگی می‌رسند.

ارجمندی بیان کرد: خوشبختانه امسال ۴۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق برای خرید اتوبوس اعتبار گرفته ایم که همگی صرف خرید اتوبوس برای مسیر خیابان "مدرس" خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه بیان کرد: از طرفی پیگیری‌های بسیاری برای دریافت تسهیلات نوسازی انجام داده ایم که و قرار بر این است که تسهیلات با سود چهار درصد برای نوسازی اتوبوس‌های شهر دریافت کنیم.

اوافزود: در سایر شهر‌های کشور دریافت این تسهیلات و بازپرداخت اقساط آن توسط مالکان اتوبوس انجام می‌شود، اما در کرمانشاه به دلیل پایین بودن درآمد رانندگان اتوبوس دریافت این تسهیلات به صرفه نیست، برای همین شهردار کرمانشاه تصمیم گرفتند شهرداری این تسهیلات را برای نوسازی ناوگان گرفته و اقساط آن را پرداخت کند.

او افزود: سهمیه کرمانشاه برای دریافت این تسهیلات ۱۵۰ فقره است که در حال حاضر با توجه به فرسودگی ۷۰ درصد ناوگان کفایت می‌کند.

ارجمندی بیان کرد: در بحث واگذاری اتوبوس‌های جدید به مالکان آنها، باید مالکان ۱۲.۵ درصد قیمت اتوبوس را پرداخت کرده و باید پنج سال اضافه‌تر در اختیار ناوگان حمل و نقل درون شهری کرمانشاه باشند که با ۱۰ سالی که از گذشته داشته اند (در بحث واگذاری اتوبوس‌ها در دهه ۸۰ به بخش خصوصی، هر یک از رانندگان می‌بایست ۱۰ سال برای ناوگان کار کنند) مجموعا ۱۵ سال می‌شود.

سامانه الکترونیکی حمل بار راه اندازی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در ادامه از راه اندازی سامانه الکترونیکی حمل بار در کرمانشاه بصورت پایلوت کشور خبر داد وافزود: این طرح برای اولین بار در کرمانشاه اجرایی خواهد شد و با راه اندازی این سامانه هریک از افراد می‌توانند بصورت تلفنی یا از طریق سامانه برای حمل بار خود درخواست دهند.

او افزود: در حال حاضر بانک اطلاعاتی رانندگان در دست تهیه است و نرم افزار این طرح هم توسط مشاور در حال طراحی است و با استفاده از این نرم افزار، افراد خودروی حمل بار را مشخص کرده و هزینه‌ها هم مشخص است و به راحتی می‌توانند برای حمل بار خود درخواست دهند.

راه اندازی "کارت بلیت الکترونیکی" در اتوبوس‌های شهر تا پایان سال

ارجمندی در ادامه از راه اندازی کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس در کرمانشاه تا پایان سال جاری خبر داد وافزود: مقدمات کار در حال انجام است و فراخوان آن داده شده و به زودی کل ناوگان اتوبوسرانی به دستگاه "پوز" متصل می‌شود.

او افزود: در خصوص تاکسی‌ها باید سیستم بارکُد QR راه اندازی شود که قدری زمان بر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک درون شهری کرمانشاه در ادامه با اشاره به خرید دوربین‌های نظارتی گفت: در حال حاضر ۲۰ دوربین نظارتی در سطح شهر داریم و قرار است ۷۰ دستگاه دوربین دیگر اضافه شود که هم اکنون عملیات نصب آن در ۵۰ نقطه در حال انجام است و امسال به شبکه وصل می‌شود و مابقی در سال آینده انجام خواهد شد.

او با اشاره به وجود ۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح شهر گفت: در حال حاضر برای خرید ۱۷۰ دستگاه دوربین مورد نیاز، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم.

این مسئول افزود: فراخوان خرید این دوربین‌ها داده شده و سرمایه گذار هم پای کار است و این کار نیز پیگیری می‌شود.

پیاده راه سازی "مدرس" امسال کلید می‌خورد/ بزرگترین پیاده راه کشور را ۶ ماهه تحویل می‌دهیم

ارجمندی در ادامه به پروژه پیاده راه مدرس اشاره و با اشاره به طول ۱۸۰۰ متری این پروژه، از آن به عنوان بزرگترین پیاده راه کشور یاد کرد.

او با اشاره به مزایای متعدد این طرح گفت: بیشتر از مردم شهر، بیشترین نفع این طرح متوجه کسبه است. تجربه پیاده راه سازی در محدوده مراکز تجاری در کشور نشان می‌دهد که رونق کسب و کار کسبه بیشتر می‌شود.

ارجمندی با اشاره به استقبال مردم از این طرح گفت: بیشترین سود این طرح نصیب کسبه می‌شود و شاهد رونق کسب و کار این محدوده خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه یک کلانشهر است و باید شاخصه‌ها و ویژگی‌ها یک کلانشهر را داشته باشد و این حق مردم کرمانشاه است که وضعیت شهرشان بهتر شود.

ارجمندی بیان  کرد: پروژه پیاده مدرس به طول ۱۸۰۰ متر از میدان آزادی تا میدان انقلاب اجرایی می‌شود و در کنار پیاده راه، مسیر BRT هم در وسط خیابان مدرس در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه اعتبارات طرح تامین شده، گفت: طبق برنامه زمانبندی با شروع پروژه، نهایتا ظرف چهار تا شش ماه کل پروژه شامل پیاده راه سازی و راه اندازی خط BRT انجام می‌شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.