خیابان مدرس کرمانشاه در محدوده میدان آزادی تا میدان انقلاب با تصویب شورای ترافیک استان، تبدیل به پیاده راه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت : در طرح تبدیل خیابان مدرس به پیاده راه قرار است بخشی از خیابان مدرس به صورت لاین رفت و برگشت برای خط ویژه اتوبوس درنظر گرفته شده و مابقی مسیر بصورت پیاده راه سنگفرش شده اجرا شود.

او گفت : در این سه سناریو، ضلع شرقی، ضلع غربی و وسط مسیر به عنوان محل احداث خط ویژه اتوبوس در نظر گرفته شده که نهایتا با امتیاز بندی صورت گرفته و با لحاظ شاخص هایی، چون منظر شهری، ایمنی، تخلیه و بارگیری مراکز تجاری، هزینه احداث و سهولت احداث، سناریوی احداث خط ویژه در وسط مسیر حائز بیشترین امتیاز و برای اجرا انتخاب شد.

ارجمندی افزود: بر اساس این سناریو خط ویژه اتوبوس در وسط مسیر خیابان مدرس احداث شده و دو طرف مسیر پیاده راه می‌شود که مساحت پیاده راه سازی در این سناریو و در طول مسیر میدان آزادی تا میدان انقلاب حدود ۹۷۵۰ مترمربع خواهد بود.

با انتقاد کردن کاری انجام نمی‌شود

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: هر طرح نو و جدیدی اوایل شروع مقاومت‌هایی را به دنبال دارد و برخی با اجرای آن مخالف هستند، اما تجربه نشان داده در ادامه اگر طرح به خوبی اجرا شود، همین منتقدین حمایت هم می‌کنند.

او افزود: در اجرای پیاده راه سازی در محدوده پارکینگ شهرداری هم مقاومت‌هایی ابتدای کار وجود داشت، اما در نهایت هم اکنون صنوف این محدوده بسیار از اجرای طرح خرسند و خوشحال هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه موافق اجرای این طرح است، گفت: این موافقت مشروط به اجرای کامل این طرح همراه با اِلمان سازی و نماسازی محدوده پیاده راه آن است.

او افزود: اگر قرار باشد که فقط میله گذاشته شده و خط ویژه راه اندازی شود و بعد اقدام دیگری انجام نشود، این امر قابل قبول نیست و در صورت اجرای کامل این طرح با شرط اِلمان سازی و زیباسازی مسیر از آن حمایت می‌کنیم.

بازوند با بیان اینکه بسیاری شهرداری‌ها به دلیل سختی انجام این کار از زیربار آن شانه خالی می‌کنند، ادامه داد: جای تقدیر است که شهردار کرمانشاه خود در این زمینه پیشنهاد دهنده است و برای اجرای طرح پای کار آمده است.

او افزود: اینکه همه بخواهند کناری بایستند و فقط انتقاد کنند که هیچ کاری انجام نمی‌شود. باید مزایا و معایب یک طرح با هم دیده شود و اگر انتقادی داریم مزایای طرح را هم ببینیم و هرکفه‌ای که سنگین‌تر بود نسبت به اجرا یا عدم اجرای آن طرح اقدام کنیم.

بازوند ادامه داد: این طرح مورد تایید است و از همه دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم در زمینه اجرای هرچه سریعتر و بهتر این طرح نهایت همکاری را با شهرداری کرمانشاه داشته باشند.

قبل از شروع هر طرح خوبی در کرمانشاه اول باید مبارزه کنیم

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه گفت: خیابان مدرس نقش تجاری دارد و اگر بتوانیم این مسیر را پیاده راه کرده و زیباسازی کنیم، قطعا تجارت کسبه این محدوده هم رونق می‌گیرد.

او افزود: متاسفانه در شهر کرمانشاه برای اجرای هر طرحی ابتدا باید کلی انرژی صرف کنیم تا مقاومت‌ها را کنار بزنیم و بعد تازه برسیم سر اجرای طرح و این امر وقت و انرژی زیادی از ما می‌گیرد.

طلوعی ادامه داد: برای راه اندازی خیابان غذا در سراب قنبر هم ابتدا مقاومت‌های بسیاری وجود داشت و در حال حاضر که کار شروع شده بسیاری مقاومت‌ها کمتر شده و زمانی که کامل اجرا شود قطعا بسیاری طرفدار آن خواهند شد.

او افزود: برای پیاده راه سازی پارکینگ شهرداری هم به همین شکل ابتدا باید کلی مبارزه کنیم تا همه را برای اجرای طرح همراه کنیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح‌های پیاده راه سازی در بسیاری کلانشهر‌های کشور گفت: پیاده راه سازی در کنار تاثیراتی که بر زیبایی منظر شهری دارد، جاذبه گردشگری محسوب شده و تاثیر بسیاری در کاهش بار ترافیکی در محدوده‌های مشخص دارد.

طلوعی افزود: این طرح بصورت دو فاز اجرا خواهد شد که فاز اول راه اندازی هرچه سریعتر خط ویژه اتوبوس است و پس از آن وارد فاز پیاده راه سازی دو طرح مسیر خواهیم شد که بصورت سنگفرش خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.