مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از صدور ۲۹ اخطاریه بهداشتی طی ۴ روز گذشته در سنندج خبر داد.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در راستای اجرای دستور العمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی، روند اقدامات بازرسی و نظارت بر فعالیت‌های روزانه ادارات، اصناف و مراکز خدماتی توسط گشت‌های مشترک مرکز بهداشت با همکاری اداره اماکن، نیروی انتظامی و اداره صمت همواره تداوم دارد.

او بیان داشت: در طی چهار روز گذشته، ۱۴ اکیپ نظارت و بازرسی از هشت اداره و ۲۳۰ مرکز و مکان تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و خدماتی مختلف سطح شهرسنندج بازید به عمل آورده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: طی بازرسی‌های مذکور، ۱۶ اخطاریه بهداشتی ۲۴ ساعته به مراکز خاطی صادر شده تا در مهلت معین نسبت به مرتفع نمودن معایب موجود اقدام نمایند.

فلاحی اضافه کرد: طی بازرسی‌های اخیر، ۲۹ مورد اخطاریه جهت بررسی و نظارت بر اقدامات صادر شده، رفع مشکلات توسط متصدیان مربوطه و ۱۰ مورد شکایات مردمی ثبت شده، مورد پیگیری قرار گرفت.

او ادامه داد: درطی این بازدید‌ها مقدار ۱۰۰ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، کشف و ضبط گردید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی افزود: تعداد ۶ مورد نان خبازی جهت تست استفاده از جوش شیرین و تعیین مقدار مجاز نمک استفاده شده در نان و ۶۲ مورد مواد خام و تهیه شده در مراکز مختلف تهیه و عرضه مواد غذایی در سطح شهر جهت تایید سلامت مواد مذکور نمونه برداری، به انجام رسیده است.

فلاحی ضمن اشاره به اقدامات نظارتی روزانه و مستمر بر کنترل کیفی آب شرب سنندج، اظهار کرد: در مدت زمان یادشده، ۷۳ مورد تست کلرسنجی در نقاط مختلف شهر و ۲۸ مورد نمونه برداری آب از نقاط مختلف شهر و روستا جهت تایید سلامت آب شرب انجام و به ثبت رسیده است.

او با اشاره به تغسیل اجساد مبتلا به کرونا بر اساس رعایت نکات بهداشتی یادآور شد: همواره کارشناسان بهداشت محیط این مرکز بر اقدامات تغسیل و تدفین اموات در بهشت محمدی و اعزام اجساد به روستا‌ها و شهرستان‌های همجوار با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کامل داشته اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه به برگزاری جلسات متعدد در خصوص نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در فرمانداری، بررسی وضعیت موجود و اجرای طرح فعالیت اماکن گروه‌های مختلف یک تا چهار و نحوه فعالیت و ارایه خدمات صنوف مختلف تا زمان تعیین شده در مصوبات ستاد کرونا اشاره نمود.

فلاحی عنوان کرد: در طی چهارروز گذشته تعداد ۶۱۵ مورد تست کرونا از مراجعین به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی به عمل آمده و در طی هفته گذشته نیز سه هزار و ۴۹۰ نفر از همشهریان سنندجی در مرحله سوم این بیماری مورد غربالگری قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.