مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵۵ درصد از مودیان حقوقی و ۴۴ درصد از مودیان حقیقی استان زنجان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کرده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رضوی مدیرکل امور مالیاتی زنجان بااشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به کاهش حضور مودیان مالیاتی بوده است، گفت: یکی از مهمترین مراحل در محاسبه و اخذ مالیات، مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است.

او افزود: تاریخ ابلاغ این اوراق به مودی مبنای مهمی برای تعیین فرصت انجام برخی تکالیف قانونی است، اهمیت زیادی دارد و انجام صحیح آن نیز نقش عمده‌ای در حفظ حقوق مودیان دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: تا پیش از این، ابلاغ اوراق مالیاتی فقط به شکل فیزیکی انجام می‌شد و در ماه‌های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا، ضروت استفاده بیشتر از خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعه‌های حضوری تشدید شده و از طرفی نیز سازمان امور مالیاتی کشور برنامه‌هایی را برای ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی اجرا کرده است.

رضوی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای توسعه خدمات الکترونیک مالیاتی و تسهیل امور برای مودیان، امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیک را برای آن‌ها فراهم کرده است.

او گفت: مودیانی که خواستار استفاده از ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی هستند باید به درگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس tax.gov.ir مراجعه و گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را تائید کنند و مودیان با انجام این کار می‌توانند از طریق حساب کاربری خود به همه اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی زنجان با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی با این روش در حکم ابلاغ واقعی خواهد بود و همه پیامد‌های قانونی ابلاغ فیزیکی را به همراه دارد، گفت: نکته مهم درخصوص ابلاغ الکترونیکی اوراق این است که چنانچه مودی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق، نسبت به مشاهده اوراق به صورت الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت خواهد شد و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت.

رضوی افزود:از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۵ درصد از مودیان حقوقی و ۴۴ درصد از مودیان حقیقی در استان زنجان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کرده اند.

او ادامه داد: ابلاغ اوراق مالیاتی به شیوه الکترونیکی گام مهمی در مسیر افزایش اثربخشی نظام مالیاتی است، چرا که از هزینه‌های ناشی از ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی کاهش می‌یابد و از طرفی نیز تردد و مراجعه حضوری مودیان را موجب می‌شود که این مهم منجر به کاهش ترافیک، آلودگی هوا و ابتلا به بیماری کرونا می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: آن دسته ازمودیانی مالیاتی که تاکنون فرم درخواست خود برای فعال کردن ابلاغ الکترونیک را ارسال نکرده اند برای ارسال درخواست خود اقدام کنند.

رضوی تاکید کرد: مزیت مهم ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی این است که مودیانی که این شیوه را انتخاب می‌کنند، به سابقه اوراق مالیاتی خود نیز دسترسی خواهند داشت و علاوه بر این، چون مودیان به صورت آنی و از طریق پیامک از بارگذاری اوراق مالیاتی خود در سامانه مطلع خواهند شد، احتمال عدم آگاهی از ابلاغ اوراق از بین خواهد رفت و این امر نیز از تضییع حقوق مودیان جلوگیری می‌کند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.