مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: کالا‌های تولیدی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رضوی مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: کالا‌های تولیدی و وارداتی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند شده. 

او با اشاره به اینکه فهرست کالا‌های تولیدی و وارداتی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند شده است، میزان عوارض و نحوه واریز آن به حساب‎های تعیین شده نیز ، اعلام شده است.

رضوی ادامه داد: تولید و واردات انواع رنگ و آستری به استثنای محصولات پایه آب و روغن جلا، انواع لاستیک رویی و تویی اعم از تایر و تیوپ و لاستیک‌های روکش دار، انواع لامپ روشنایی به استثنای لامپ‌های پربازه SMD و LED و باطری مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: انواع رایانه، تجهیزات جانبی و کمکی آن، انواع دستگاه‌های صوتی و تصویری و انواع گوشی، انواع اسباب بازی پلاستیکی و الکترونیکی نیز مشمول این عوارض می باشند.

رضوی افزود: انواع مشمع، سلفون، نایلون و نایلکس، انواع ظروف و مخازن پلاستیکی، پت PET و ظروف ملامین نیز مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست شده است.

او اظهارداشت: در اجرای صدر بند واو تبصره ۶ قانون بودجه امسال کل کشور که در آن به منظور کاهش اثرات مخرب پسماندها، درآمد حاصل از اجرای بند‌های (ث) و (ص) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، ناشی از فروش کالا‌هایی که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود توسط سازمان امورمالیاتی کشور به ردیف درآمدی (۱۶۰۱۸۹) واریز می‌شود، تایید شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ماده ۲ آئین نامه اجرائی هیات وزیران در ۱۴ مرداد سالجاری و بند ۲دستورالعمل ۳۰ شهریور امسال، تولیدکنندگان و وارد کنندگان کالا‌های موضوع ماده یک این آیین نامه مکلف هستند ضمن تکمیل و تسلیم فرم ابراز فروش کالا‌های مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir مبلغ عوارض تعلق گرفته را بر حسب قیمت فروش، محاسبه و در پایان هر دوره مالیاتی موضوع ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده واریز کنند.

رضوی تاکید کرد: واریز عوارض پسماند به حساب شماره ۴۰۰۱۰۰۰۹۰۱۰۲۹۰۷۵ به نام تمرکز درآمد حاصل از فروش کالا‌هایی که مصرف آن‌ها منجر به پسماند مخرب محیط زیست می‌شود در امسال موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۹ نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.