به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان در اطلاعیهای با تشریح روشهای نسخه نویسی الکترونیکی برای بیمه شدگان و مستمری بگیران، تمهیدات و امکانات فراهم شده برای پزشکان و دندانپزشکان مشارکت کننده در این طرح را تشریح کرد.
در این اطلاعیه آمده است:
پزشکان و دندانپزشکان میتوانند با استفاده از یکی از دو روش زیر مبادرت به نسخه نویسی الکترونیک کنند:
۱- درصورتی که فاقد سامانه هستید برای نسخه نویسی الکترونیکی به نشانی ep.tamin.ir مراجعه کنند.
۲- درصورتی که از سامانه دیگری غیر از تامین اجتماعی استفاده میکنید با درخواست از شرکت توسعه دهنده سامانه اطلاعاتی خود برای پیاده سازی واسطهای برنامه نویسی کاربردی (API) نیازی به استفاده از سامانه تامین اجتماعی و ثبت موازی اطلاعات در سامانه تحت مالکیت سازمان نخواهید داشت.
همچنین مهمترین تمهیدات و امکانات فراهم شده برای تسهیل و توسعه مسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان و دندانپزشکان به شرح ذیل است:
- پرداخت و تسویه ۹۵ درصد کارکرد روزانه پزشک (سهم سازمان) درصورت استفاده از امضای دیجیتال و ۸۰ درصد درصورت عدم استفاده از امضای دیجیتال، به دصورت علی الحساب برخط و روزانه
- امکان انعقاد قرارداد پزشکان و دندانپزشکان با سازمان به صورت فوری، غیرحضوری و بدون رسیدگی و تشریفات از طریق نشانی ep.tamin.ir
- عدم نیاز به تنظیم صورتحساب ماهیانه برای وصول مطالبات
- عدم نیاز به مراجعه حضوری برای تحویل نسخ و صورتحساب
- امکان رویت تداخلات دارویی
- اخذ وام کمک هزینه خرید تجهیزات رایانهای از بانک رفاه کارگران بدون نیاز به ضامن و بدون مراجعه حضوری
داروخانههای طرف قرارداد مشارکت کننده در طرح نسخه نویسی الکترونیک تامین اجتماعی ۳۰ درصد مطالبات خود را به صورت روزانه و آنلاین دریافت خواهند کرد.
از این پس و با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در این سازمان، داروخانههای سراسر کشور میتوانند با استفاده از یکی از دو روش زیر، نسخه الکترونیک پزشکان و دندانپزشکان را به صورت برخط دریافت و نسبت به تحویل دارو به بیمه شدگان اقدام کنند:
۱- استفاده از سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی darman.tamin.ir
۲- بهره گیری از سامانه فعلی مورد استفاده خود صرفاً با متصل کردن آن به سامانه این سازمان از طریق واسطهای برنامه نویسی کاربردی API ارائه شده از سوی سازمان.
درروش دوم داروخانهها با پیاده سازی واسط برنامه نویسی کاربردی در سامانه خود از طریق شرکت توسعه دهنده نیازی به ثبت موازی اطلاعات در سامانه تحت مالکیت سازمان نخواهند داشت.
۱- استحقاق سنجی آنلاین و حذف کسور از صورتحساب داروخانه
۲- سهولت دریافت دارو و خدمت از چند مرکز
۳- عدم نیاز به تنظیم و ارائه صورتحساب ماهیانه
۴- عدم نیاز به مراجعه برای تحویل نسخ و صورتحسابها
۵- امکان اعمال قواعد بیمهای همزمان با ثبت نسخه کاغذی همانند نسخ الکترونیک، در سامانه تحت مالکیت داروخانه
۶- کاهش مشکلات نسخه خوانی و امکان ارجاع نسخه ناخوانا به پزشک برای کاهش خطاها
۷- پرداخت ۳۰ درصد مطالبات روزانه داروخانه به صورت علی الحساب و آنلاین که در آینده نزدیک این رقم به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/م.ع