بیمه شدگانی که به دلیل ماهیت شغلی به صورت کسری از هر ماه اشتغال به کار دارند امکان تکمیل سوابق آنان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود سبحانی ، سرپرست معاونت بیمه‌ای تامین اجتماعی گیلان گفت:سازمان تامین اجتماعی در راستای تقاضای بیمه شدگانی که به دلیل ماهیت شغلی به صورت کسری از هر ماه اشتغال به کار دارند امکان تکمیل سوابق از طریق انعقاد بیمه اختیاری را فراهم کرده است.

او  افزود: افرادی که به صورت پاره وقت (کسری از ماه) در کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال به کار دارند و برای آنان در هر ماه کارکرد‌های ناقص (حداقل یک روز) سابقه پرداخت حق بیمه لحاظ شده باشد مشمولان این بخشنامه هستند.

سرپرست معاونت بیمه‌ای تامین اجتماعی استان گیلان،  حداکثر سن پذیرش درخواست متقاضی تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه برای مردان و زنان را ۵۰ سال تمام در زمان ثبت تقاضا اعلام کرد و گفت: در صورتی که سن متقاضی بیشتر باشد، پذیرش آن منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود.

سبحانی،  با اشاره به اینکه بیمه شدگانی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند از اعمال شرط سنی معاف هستند افزود: ارائه درخواست عقد قرارداد و صدور برگ پرداخت حق بیمه کسری از ماه صرفاً در زمان حیات بیمه شده امکان پذیر است و انجام فرایند‌های یاد شده تحت هیچ شرایطی از سوی بازماندگان مجاز نیست.

او گفت: فقدان کارکرد یا عدم پرداخت حق بیمه کسری از ماه به مدت یک سال از تاریخ آخرین ماه پرداخت جق بیمه موجب لغو قرارداد می شود.

سرپرست معاونت بیمه‌ای تامین اجتماعی گیلان ، با بیان اینکه متقاضی پس از تایید استحقاق توسط شعب تامین اجتماعی حداکثر تا یک ماه فرصت انعقاد قرارداد را دارا است ، تصریح کرد: بیمه شده می‌بایست از ابتدای آذرماه تا  بهمن هر سال نسبت به اخذ برگ پرداخت و واریز حق بیمه شش ماه نخست و از ابتدای خردادماه سال بعد تا مرداد نسبت به اخذ برگ پرداخت و واریز حق بیمه شش ماهه دوم سال قبل به صورت یک جا اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آیا تکمیل سوابق بیمه تآمین اجتماعی مشمول بیمه شدگان مشاغل آزاد و بیمه اختیاری می باشد