مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر در استان مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،عباس علیزاده ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: ۲۶ هزار نفر در گیلان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پس از انجام پالایش‌های لازم از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری در گیلان شدند.

او با بیان اینکه دولت در مرحله نخست رویکرد حمایتی خود در اسفند ۹۸ معادل ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری کمک کرد ، افزود: بیمه بیکاری به افراد مشمول که اطلاعات آنان مورد پالایش قرار گرفته برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه برای پرداخت اقساط تسهیلات حمایتی کرونا سه ماه تنفس اعلام شده است، گفت: پرداخت این تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارد و متقاضیان می‌توانند با استفاده از سفته تسهیلات خود را دریافت کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در کشور اختصاص داده است افزود : متقاضیان دریافت این تسهیلات که واحد‌های تولیدی و خدماتی آن‌ها متأثر از شیوع ویروس کرونا شدند در کشور و استان گیلان در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کردند.

او  مراکز گردشگری نظیر هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، دفاتر خدمات مسافری، گردشگری و زیارتی را از جمله رسته‌هایی که تسهیلات حمایتی کرونا به آنان تعلق می‌گیرد معرفی کرد و گفت: تولید، توزیع و فروش صنایع‌دستی، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری شامل ریلی، جاده‌ای و دریایی از جمله این رسته‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ،  نوع تسهیلات حمایتی که دولت قصد پرداخت آن را به بنگاه‌ها کسب و کار‌ها دارد را بر دو نوع تقسیم‌بندی کرد و با  تشریح بیشتر این موضوع، افزود: به بنگاه‌هایی که به دستور دولت و حاکمیت و برای پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند به ازای هر کارگر بیمه شده‌ای که حفظ کنند مبلغ ۱۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

علیزاده میزان تسهیلات پرداختی به کسب و کار‌هایی که در مسیر شیوع کرونا آسیب دیده و خودشان فعالیت اقتصادی‌شان را تعطیل کردند ۱۲ میلیون تومان به ازای هر کارگر بیمه شده اعلام و تصریح کرد: بر اساس تصمیم دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سود این تسهیلات پرداختی ۱۲ درصد تعیین شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.