معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور از اجرای ۲۸۹ پروژه آب و فاضلاب در سطح کشور پس از آغاز طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی با استفاده از پتانسیل‌های موجود در چند ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور در خصوص دستاورد‍‌های طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها و آمار موجود، در پی یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب و تاکنون در سطح کشور با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود تاکنون بیش از چهار هزار و ۷۸۴ لیتر بر ثانیه آب (معادل ۱۵۰ میلیون متر مکعب در سال) برای جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۷۳۴ هزار نفر تامین شده است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با اشاره به اقدامات انجام شده از این طرح یادآور شد: در راستای پیاده‌سازی این طرح اقداماتی شامل تشکیل کارگروه‌های تخصصی، برگزاری جلسات فوق‌العاده مجامع عمومی، تعیین تکلیف نیروی انسانی و تعیین تکلیف سهام، اموال و دارایی‌ها انجام شده است.

او افزود: همچنین انتقال ردیف‌های اعتباری و طرح‌های شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی، انتخاب مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب استانی، تهیه و ابلاغ چارت سازمانی شرکت‌های آب و فاضلاب استانی از دیگر اقدامات اجرا شده برای پیاده‌سازی این طرح یکپارچه سازی است.

کشفی افزایش پتانسیل شرکت‌های آبفا را برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی از اهداف مهم این طرح دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، به اشتراک‌گذاری و استفاده حداکثری از تاسیسات و تجهیزات آبرسانی موجود، برای آبرسانی به مناطق مجاور این تاسیسات) خصوصا روستا‌ها است که تا پیش از فرایند تجمیع شرکت‌ها به دلیل تفکیک جغرافیایی حوزه ماموریت هر یک از دو شرکت، عملا امکان استفاده بهینه و حداکثری از این امکانات میسر نبود.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با اشاره به تاریچه این طرح یادآور شد: ایده یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان‌ها با هدف سازماندهی بهتر سازمان اداری بخش آب و فاضلاب، سرعت دادن به برنامه‌های آبرسانی روستایی، استفاده بهتر از امکانات موجود و منابع انسانی، ظرفیت‌های تخصصی و منابع مالی و نهایتا ارتقای کیفیت خدمات قابل ارائه به مردم از سال‌ها پیش مطرح شده و فراز و فرود‌های بسیاری یافته بود.

او افزود: هیئت وزیران نهایتاً در جلسه ۶ آذر ۱۳۹۸ به وزارت نیرو اجازه داد مطابق قوانین و مقررات و پس از تصویب مجامع عمومی شرکت‌های ذی‌ربط، این مهم را به سرانجام برساند که با این مصوبه بلافاصله اقدامات لازم به‌منظور یکپارچه‌سازی دو شرکت آب و فاضاب استانی روستایی و شهری بر اساس برنامه زمان‌بندی آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اصل ادغام کار درستی بود اما سیاستگذاری و اجرای ادغام با مشکلاتی انجام می شود .
شرکت های آب وفاضلاب شهری لنگ لنگان خدماتی ارائه می کرد و دولت بار شرکت های روستایی را به این شرکت ها سپرد مهمترین صرفه جویی برای دولت کم شدن هزینه مدیریتی وحقوق حذف بیش از 30 پست مدیر عاملی و بیش از 150پست معاون مدیر عاملی به همان تعداد راننده و مدیر دفتر و ... است اما در این شرایط آنچه دارد اتفاق می افتد حرکت بر لبه تیغ است مدیران وزارت نیرو می دانند که شرکت های استانی مشکل پرداخت حقوق پرسنل خود را دارند؟
آخرین اخبار