بزرگترین طرح آبرسانی شهر تهران با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و معاونانش از طریق ویدئو کنفرانس صبح فردا به بهره برداری می‌رسد.

فردا؛افتتاح طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر تهرانبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح فردا (۸ آبان ۹۹) افتتاح طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر تهران با حضور روحانی رئیس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاونانشان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

بر این اساس طرح تصفیه خانه ۶ تهران صبح فردا (پنج‌شنبه) با دستور ریاست جمهوری به بهره برداری خواهد رسید. این سامانه آبرسانی مناطق ۲۱ ،۲۲، ۹، ۵، ۱۰ و شهر پرند را برعهده دارد و این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۷۵۰۰ لیتر در ثانیه در غرب تهران افتتاح می‌شود.

در واقع این تصفیه خانه حدود یک پنجم شهر تهران را تحت پوشش خود قرار خواهد داد، به طوری که این سامانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب را تأمین می‌کند.


بیشتربخوانید


در این باره  قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این تصفیه خانه صبح فردا به دستور روحانی رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول این تصفیه خانه، آبرسانی مناطق ۲۱، ۲۲، ۹، ۵ و ۱۸ و شهر پرند را که حدود ۱.۵ میلیون نفر هستند، پوشش می‌دهد.

خامسی بیان کرد: شهر تهران امسال ۱.۲۰۰ میلیون متر مکعب مصرف آب داشته و با افتتاح تصفیه خانه شماره شش، ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب تامین می‌شود.

معاون وزیر نیرو افزود: این تصفیه خانه با ظرفیت ۷.۵ مترمکعب آب برثانیه، جزء بزرگترین تصفیه خانه‌های خاورمیانه است.

به گفته این مقام مسئول ظرفیت نهایی این تصفیه خانه در برنامه توسعه‌ای، ۱۵ مترمکعب آب برثانیه تعیین شده است و جمعیت تحت پوشش خدمات این تصفیه خانه هم ۴ میلیون نفر خواهد بود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه نیاز آبی تهران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال است، ادامه داد: تا ابتدای تابستان سال آینده بخش اول این تصفیه خانه با ظرفیت ۲.۵ مترمکعب برثانیه راه اندازی می‌شود.

خامسی گفت: با افتتاح سومین تصفیه خانه بزرگ کشور حقابه کشاورزان با این طرح تغییری نخواهد کرد، بلکه بهتر هم می‌شود و همچنین بخشی از آب که همواره با فاضلاب تهران ترکیب می‌شود اکنون با بهره برداری این طرح و با استفاده از تونل از این عمل جلوگیری خواهد شد.

او بیان کرد: تاکنون حدود ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر لوله کشی، تونل، کانال و شبکه برای فاضلاب تهران اجرایی شده است اما به صورت متوسط توزیع نشده و در بعضی مناطق همچنان با مشکل مواجه هستیم.

معاون وزیر نیرو در پایان تصریح کرد: با شهرداری نیز به توافقاتی مبنی بر ساخت تصفیه خانه رسیده‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد و اگر تصفیه خانه فیروز بهرام هم امسال تکمیل شود، بخش عمده‌ای از مشکل فاضلاب تهران قابل حل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار