فرماندار ویژه خرمشهرگفت:حوزه کشاورزی در خرمشهر به حمایت بیشتر مسئولان نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی گفت: کشاورزی شغل اصلی مردم در خرمشهر به شمار می‌رود که برای رونق آن باید مسئولان حمایت بیشتری از این صنعت کنند.

او با بیان اینکه در شهرستان خرمشهر ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد افزود: شهرستان خرمشهر در گذشته یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی بوده به طوری که در این شهرستان ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل وجود داشت.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در حال حاضر خرمای خرمشهر به کشور اسپانیا صادرات می‌شود، اما تجهیزات کارخانه‌های موجود در این شهرستان متعلق به ۷۰ سال پیش است و نیاز به حمایت‌های بیشتر داریم.

لفته احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت شهر‌های آبادان و خرمشهر خوب نسیت گفت: ظرفیت‌های زیادی در این دو شهرستان مغفول مانده است.

او با بیان اینکه نخلستان‌های مینوشهر در زمان جنگ تحمیلی از بین رفته است افزود: در حال حاضر در این شهر نه از نخلستان خبری است و نه از درختان مثمر دیگر در حالیکه زمانی سراسر مینوشهر را نخلستان‌ها پوشانده بودند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای احیای نخلستان‌ها برنامه ریزی کنیم چرا که فرصت خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی و ارزآوریست.

ساداتی نیا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشکلات مردم این منطقه را امروز بررسی می کنیم و به مجلس انتقال خواهیم داد تا با یک برنامه ریزی صحیح مسائل و مشکلات مردم حل شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.