فرماندار ویژه آبادان گفت : مسئولان خوزستان با برنامه کاربردی به فکر حل مشکلات متعدد کشاورزی در شهرستان آبادان باشند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در نشست بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان آبادان گفت: از پایان جنگ تحمیلی تاکنون میلیون ها نخل از بین رفته اند و متاسفانه عملکرد مسئولان جهاد کشاورزی استان خوزستان اصلا در این زمینه رضایت بخش نبوده است .

    او با بیان اینکه آبادان، با داشتن دو رودخانه بزرگ موقعیت کم نظیری در بخش کشاورزی کشور دارد افزود: متاسفانه کشاورزان ما درکنار دو رودخانه حتی برای مجوز برداشت آب از رودخانه های منطقه مشکل دارند.

فرماندار ویژه آبادان با گله مندی شدید از بی توجهی جهاد کشاورزی استان خوزستان به ویژه مسئولان سابق این سازمان به مشکلات کشاورزی آبادان گفت: هنوز هیچ جایگزینی و اقدام عملی برای نخلهای سوخته شهرستان آبادان انجام نشده است.      

موسوی تصریح کرد:کشاورزان و نخل داران آبادانی علاوه بر کشاورزی مرز دار هم هستند  لذا مسئولان استانی باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات این کشاورزان مرزدار بکار گیرند.         

خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم با متعدد خواندن مشکلات کشاورزی شهرستان آبادان گفت: متاسفانه با اعتبارات استانی مشکلات این بخش آبادان حل نمی شود و نیازمند اعتبارات ملی است.                      

نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با گله مندی شدید از کم توجهی مسئولان استانی به کشاورزی آبادان ، مشکلات این بخش، از جمله شبکه آبیاری ، لایروبی انهار ، احیاء و اصلاح نخیلات ، نبود حمایت از کشاورزیان ، کمبود امکانات ، شوری آب برشمرند و خواستار برنامه ریزی برای حل آن شدند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور امام جمعه آبادان هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های کشاورزی شهرستان گفت: کشاورزان آبادانی می توانند با تولید انواع محصولات این شهرستان را به عنوان قطب کشاورزی معرفی کنند.

او افزود: متاسفانه کشارزی آبادان آسیب شدیدی دیده است و باید با برنامه ریزی مناسب کشاورزی این شهرستان را جانی دوباره بخشید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.