نتایج متفاوت نظرسنجی از مدیران و کارمندان درباره دورکاری

نتایج جالب نظرسنجی های صورت گرفته درباره بازدهی دورکاری نشان می دهد تفاوت نظر زیادی بین کارمندان و مدیران درخصوص این موضوع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق پرسشنامه‌ای که بر اساس آن مدیران جهان مورد بررسی قرار گرفتند، ۳۸ درصد از رؤسا باور داشتند که کارمندان دورکار نسبت به آن‌هایی که در دفتر کار می‌کنند عملکرد پایین تری دارند.

طبق پرسشنامه‌ای با ۱۲۰۰ شرکت کننده از Center for Transformative Work Design که در Harward Business Review برگزار شد و نتایج را از CurrentWare در جدولی ارزیابی کرد، هنگامی که از کارفرمایان پرسیده شد آیا کارمندان دورکار در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد پایین‌تری در خانه دارند، ۳۸ درصد گزینه موافق یا بسیار موافق را انتخاب کردند، ۲۲ درصد مطمئن نبودند، و ۴۰ درصد باقی مانده با این عقیده مخالف یا بسیار مخالف بودند.

این قضیه با آنچه خود کارمندان فکر می‌کنند، بسیار در تضاد است. حدوداً ۸۴ درصد، دست کم در ایالات متحده، معتقدند که هنگام کار در خانه «بسیار پر بازده» هستند. این نتیجه پرسشنامه دیگری با ۳ هزار شرکت کننده بود.


بیشتر بخوانید


در گزارش HBR به عوامل دیگری درخصوص بی اعتمادی مدیران پرداخته شد. برای مثال، ۳۶ درصد مدیران آقا به کار کردن از خانه علاقه ندارند و به شایستگی کارمندان خود اعتماد نمی‌کنند، درحالی که تنها ۱۵ درصد مدیران خانم چنین عقیده‌ای دارند. ۲۵ درصد از مدیران جوان‌تر هم در مقایسه با ۱۲ درصد مدیران مسن‌تر نسبت به دورکاری اهمیتی نشان ندادند البته اگر مدیران بالای ۳۰ سال را بتوان «مسن تر» در نظر گرفت.

دلیل پرداختن CurrentWare به این موضوع این است که به کارمندان دورکار نرم افزار مدیریت اینترنت ارائه می‌دهد؛ Gartner در سال ۲۰۱۹ گفت که تا ۸۰ درصد شرکت‌ها تا این زمان به نحوی کارمندان را رصد و پایش می‌کنند. CurrentWare می‌گوید با وقوع همه گیری کرونا، جستجو‌ها بین Q۱ و Q۲، نزدیک به ۱۳۰ درصد افزایش داشته است. اگر این همه گیری اتفاق نمی‌افتاد، مدیران در برخی صنایع می‌بایست به خودبازبینی کارمند تکیه می‌کردند؛ و توسط برخی کارمندانی که تمام هفته را کار نمی‌کنند، با کار در انزوا و درگیری با نگرانی‌های همه گیری و انتخابات، بدتر می‌شد.

نتایج نظرسنجی از مدیران درباره دورکاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار