نظرات متفاوت مدیرعامل مایکروسافت درباره معایب دورکاری

مایکروسافت یکی از مهمترین سودبرندگان از دورکاری کارکنانش به دلیل شیوع ویروس کرونا است، اما مدیرعامل این شرکت معتقد است دورکاری مثل خوابیدن در سرکار است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  شرکت مایکروسافت یکی از مهمترین  شرکت‌هایی است که از دورکاری کارمندانش  به واسطه همه گیری ویروس کرونا سود برده است. اما ساتیا نادلا، مدیر ارشد اجرایی شرکت مایکروسافت از مشکلات دور کاری برای مدت طولانی با خبر است.

این مدیر اجرایی روز سه شنبه در شورای مدیرعامل وال استریت ژورنال گفت: " جلسات آنلاین می‌تواند کارمندان را خسته کند و اداره زندگی خصوصی آن‌ها را دشوار کند. هنگامی که از خانه کار می‌کنید، گاهی اوقات احساس می‌کنید در محل کار خود خوابیده اید. "

مدیر عامل شرکت با اشاره به مطالعات مغز در مورد اینکه جلسات ویدئویی می‌تواند انگیزه بخش باشد، خاطرنشان کرد: "سی دقیقه از اولین جلسه ویدئویی شما در صبح می‌گذرد، به خاطر تمرکزی که شما باید در فیلم داشته باشید، خسته می‌شوید. "


بیشتر بخوانید


وی همچنین گفت:" کار از راه دور برخی از مزایای دفتر را از دست می‌دهد. جلسات ویدئویی معاملات بیشتری دارند. کار قبل از جلسات، بعد از جلسات اتفاق می‌افتد. "

مایکروسافت با معرفی محصول جدید خود سعی در حل این مسئله دارد. این محصول مکالمه ویدئویی شرکت کنندگان باهم و مشترک را در یک فضای مجازی؛ مانند سالن اجتماعات، اتاق جلسات یا قهوه خانه قرار می‌دهد تا سعی کنند فضای اداری را دوباره ایجاد کنند.

سهام مایکروسافت امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، چون مشتریان شرکت برای ثبت نام در خدمات ابری شرکت و اشتراک نرم افزار‌های مبتنی بر اینترنت برای کمک به کارگران گسترده خود از خانه ثبت نام می‌کنند.

نادلا درباره اینکه همه گیری و دورکاری به او در مورد ارزش تغییر کار و فعالیت‌های شخصی گفت:" من در مورد تغییر کار چیز‌های بیشتری یاد می‌گیرم. " چگونه تغییر می‌کنید؟ آیا با خانواده شام می‌خورید؟ "او گفت که در این زمان بیشتر به برنامه خود توجه کرده است.

همچنین او در کنار کار از راه دور، از کارکنان برای پیوستن به شرکت‌ها حمایت کرد. او گفت: "شما شما می‌توانید از پس این مشکل بربیایید و موفق باشید. یادگیری مجدد مهارت، به مهارت بالا رفتن به یک مسئله بزرگ تبدیل خواهد شد. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
یکی از معایبش اینه که اضافه کاری قطع کردند.
آخرین اخبار