برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 2020

طی لغو شدن نمایشگاه E3 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی شرکت‌ها اهداف خود برای ادامه برنامه معرفی عناوین خود را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان شروع شیوع پیدا کردن ویروس کرونا در سراسر دنیا، خیلی از صنعت‌های مختلف تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند و با مشکل مواجه شده‌اند. به طور کلی در دنیا تا به حال بیش از ۹۰۰۰۰ بیمار مبتلا به این ویروس شناسایی شده است. این ویروس که با عنوان COVID19 نیز شناسایی می‌شود ابتدا در چین شکل گرفت و با گذر زمان به تمام دنیا راه پیدا کرد. حال برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا خیلی از مراسم، نمایشگاه‌ها، رویداد و برنامه‌ها از سوی مسئولین خود لغو شده‌اند و یا برای زمان دیگری به تعویق افتاده‌اند.

ترس ازشیوع کرونا خیلی از نمایشگاه‌های مشهور مانند کنفرانس برنامه‌نویسان فیسبوک، کنفرانس توسعه‌گران بازی و گوگل کلاود ۲۰ را لغو کرد. از مهم‌ترین رویداد‌هایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا به ناچار لغو شد، نمایشگاه پرمخاطب E3 بود. یکی از برترین و مهم‌ترین کنفرانس‌های مربوط به عناوین رایانه‌ای که هر سال برگزار می‌شود و تقریبا تمامی توسعه‌دهندگان عناوین رایانه‌ای در آن حضور دارند، نمایشگاه E3 است.

برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 /// گزارش شنبه 24 اسفند

معمولا توسعه‌دهندگان عناوین رایانه‌ای در این نمایشگاه از برنامه‌های خود برای سال آینده و همچنین عناوینی که قرار شده در بازه برگزاری مراسم فعلی تا نمایشگاه بعدی E3 منتشر شود حرف می‌زنند و همین موضوع این نمایشگاه را بسیار با اهمیت کرده است. در حالی که انتظار می‌رفت بزرگ‌ترین کنفرانس بازی‌ها و عناوین رایانه‌ای، صرف نظر از شیوع ویروس کرونا طبق برنامه‌ریزی پیشین خود برگزار شود، طولی نکشید که اخباری از قبیل لغو شدن و به تعویق افتادن آن منتشر شد. پس از انتشار گزارش‌های مختلف مبنی بر احتمال لغو شدن نمایشگاه E3، این گردهمایی مشهور سرانجام به صورت رسمی لغو شد و باری دیگر ویروس کرونا توانست تا جلوی برگزاری یک نمایشگاه را بگیرد.

برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 /// گزارش شنبه 24 اسفند

طی بیانیه منتشر شده مدیران این نمایشگاه اعلام کردند: " با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ها در این باره، ما این طور احساس کردیم که بهترین راه در حال حاضر کنترل و جلوگیری از گسترش آن در جهان است. ما واقعا از شرایط پیش آمده اندوهگین هستیم و امیدوار بودیم بتوانیم طرفداران و مخاطبین را راضی نگه داریم. اما این مسئله مشخص است که تصمیم گرفته شده نفع همه را در خود جای می‌دهد".

در ادامه مسئولین این نمایشگاه اعلام کردند که آن‌ها در حال بررسی گزینه‌های موجود هستند تا برنامه خود را به صورت یک مراسم آنلاین در اختیار طرفداران قرار دهند و همچنین فرصت معرفی عناوین مختلف را برای شرکت‌های مراجعه کننده فراهم سازند. گفتنی است طی سال‌های پیاپی خیلی از شرکت‌های بزرگ در E3 شرکت نکردند، همانند عدم حضور سونی در سال ۲۰۱۹، اما این نمایشگاه از سال ۱۹۹۵ تا به حال هیچ سالی را بدون برگزاری رویداد نگذرانده است. حال با لغو شدن نمایشگاه E3 و عدم حتمی بودند برگزاری رویداد آنلاین، خیلی از شرکت‌های مراجعه‌کننده وضعیت نامشخصی را به خود دیده‌اند. در این گزارش تصمیمات و شرایط برخی از این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با مخاطبین به اشتراک گذاشته شده است.


اقدامات شرکت ماکروسافت پس از لغو شدن E3

از آنجایی که قرار بود کنسول‌های نسل جدید به صورت کامل و نهایی تا آخر سال جاری معرفی شوند، نمایشگاه E3 فرصت بسیار مناسب و مهمی برای مایکروسافت بود تا اطلاعات وسیع‌تر با جزئیات بیشتری را راجع به کنسول نسل جدیدش در اختیار طرفداران قرار دهد. حالا شرکت مایکروسافت سعی دارد مستقل رفتار کند و بدون توجه به نمایشگاه E3 برنامه‌های خود را در یک قالب متفاوت پیش ببرد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس اخیرا طی انتشار توئیتی در حساب کاربری خود اظهار کرد که شرکت مایکروسافت در نظر دارد اهداف خود را طی برگزاری یک مراسم آنلاین عملی کند. این شخص با اعلام این مسئله که آن‌ها قصد دارند تا نسل جدید صنعت بازی را جشن بگیرند به مخاطبین این امید را داد که آن‌ها همچنان می‌توانند اطلاعات لازم درباره کنسول جدید را به دست بیاورند.

برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 /// گزارش شنبه 24 اسفند

در ادامه مدیرعامل بخش فروش Xbox Games، آرون گرینبرگ، با انتشار یک توئیت اظهار کرد که مایکروسافت یک سری اطلاعات هیجان‌انگیز برای انتشار دارد که قرار است طی یک قالب دیجیتالی منتشر شوند. وی در توئیت مذکور نوشت: " حس بدی است که قادر نیستیم E3 را در کنار طرفداران، رسانه و شرکایمان جشن بگیریم.

با این حال ما کلی خبر شگفت‌آور داریم که تیممان در حال حاضر به سختی تلاش دارد تا به نحوی این اطلاعات فوق‌العاده را به صورت دیجیتالی با شما در اشتراک قرار دهند. نمایش ایکس باکس باید ادامه داشته باشد". در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره نحوه برگزاری این مراسم و زمان آن مشخص نشده است، اما بر طبق توئیت اسپنسر اطلاعات بیشتر در آینده نزدیک به گوش کاربران خواهد رسید.


برنامه شرکت یوبیسافت برای مواجهه با لغو شدن E3

یکی دیگر از شرکت‌هایی که بدون توجه به شرایط پیش آمده قصد دارد برنامه‌های خود را به طور پیوسته پیش ببرد یوبیسافت است. از آنجایی که شرکت مایکروسافت درست پس از لغو شدن نمایشگاه E3 اعلام کرد که مراسمی را به صورت آنلاین و دیجیتالی برگزار خواهد کرد، شرکت یوبیسافت قصد دارد تا مسیر مشابهی را پیش بگیرد و فعالیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهد. این شرکت طی بیانیه‌ای در حساب کاربری توئیتر اظهار کرد: " حفظ سلامتی و امنیت طرفداران، تیم ما و شرکایمان برترین ترجیح ما است. با این که ما بسیار ناامید شده‌ایم، از تصمیمات گرفته شده پیروی می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم. نمایشگاه E3 همواره یک موقعیت مناسب برای گردهمایی و جمع شدن علاقه‌مندان صنعت بازی‌سازی خواهد بود.

برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 /// گزارش شنبه 24 اسفند

ما در حال حاضر سعی داریم گزینه‌های ممکن را مورد بررسی قرار دهیم تا یک تجربه دیجیتال را برای به اشتراک گذاشن اخبار و اطلاعاتمان با مخاطبین فراهم سازیم. منتظر اطلاعات بیشتر از سوی ما باشید". گفتنی است که این شرکت در نظر داشت تا اطلاعاتی از عنوان‌های مانند Rainbow Six Quarantine, Watch Dogs: Legion و Gods & Monsters را با کاربران در میان بگذارد، همچنین شایعاتی از حضور مشخصاتی از بازی‌های Assassins Creed و Far Cry نیز در نمایشگاه E3 شنیده می‌شد. این شرکت همچنین می‌توانست اطلاعاتی را درباره عنوان بازی Avatar که توسط گروه بازی‌سازان Division ۲ در حال توسعه است را به اشتراک بگذارد. با شرایط پیش آمده انتظار می‌رود شرکت یوبیسافت طی یک رویداد آنلاین و اختصاصی اهداف خود را عملی کند.


شرایط نامساعد برای شرکت بتسدا

در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۹ شرکت بتسدا دو عنوان جدید را به جهان معرفی کرد، یکی بازی ماجراجویانه و ترسناک GhostWire Tokyo و دیگری عنوان اول شخص Deathloop. این دو بازی با تریلر‌های زیبا معرفی شدند، اما اطلاعاتی از آن‌ها به دست کاربران نرسید. بسیاری از افراد انتظار داشتند که شرکت بتسدا طی برگزاری نمایشگاه E3 امسال دست به معرفی دقیق این عناوین برند. اخیرا نیز یکی از مسئولین این شرکت طی مصاحبه خود اعلام کرد: " هر دو عنوان Deathloop و GhostWire خیلی برای من هیجان‌انگیز هستند و من نمی‌توانم برای زمان اکران آن‌ها بیشتر از این‌ها صبر کنم".

برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 /// گزارش شنبه 24 اسفند

صحبت‌های این شخص باعث شد تا طرفداران از صحبت درباره این بازی‌ها در E3 سال ۲۰۲۰ مطمئن شوند. حال با لغو شدن نمایشگاه تکلیف عناوین ذکر شده باری دیگر نامشخص شد. شرکت مذکور در حال حاضر اطلاعاتی درباره نحوه مواجه شدنش با شرایط پیش آمده منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود به دلیل گذشت زمان زیادی از معرفی اولیه بازی‌های فوق این شرکت نیاز داشته باشد تا کنفرانسی اختصاصی را برقرار کند.


بازی‌های مورد انتظار WB Games

تصمیم اخیر مسئولین E3 خیلی از شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار داد، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها که برنامه‌های زیادی نیز برای نمایشگاه مذکور داشت وارنر برادرز بود. این شرکت سعی داشت تا در رویداد امسال، برای اولین بار در تاریخ وارنر برادرز یک کنفرانس اختصاصی و گسترده را به خود اختصاص دهد. در این نمایشگاه آن‌ها سعی داشتند سه عنوان بسیار قابل انتظار را به کاربران معرفی کنند. این یازی‌ها قرار بود تا نسخه جدید بتمن، یک عنوان RPG از هری پاتر و بازی جدید پرورش داده شده توسط Rocksteady Studios باشند.

برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 /// گزارش شنبه 24 اسفند

خیلی از افراد انتظار عنوان جدیدی را از سوی این شرکت داشتند چرا که وارنرز برادرز توانسته در سال‌های گذشته عناوین بسیار محبوبی را به بازار عرضه کند. گفتنی است که عنوان هری پاتر که ابتدا در سال ۲۰۱۸ به صورت غیر رسمی تصاویری از آن منتشر شد، حالا در مراحل پایانی قرار دارد و افراد منتظر معرفی آن در E3 بودند.

این شرکت متاسفانه در حال حاضر خبری درباره اهداف خود برای معرفی عناوین مذکور با کاربران در میان نگذاشته است. احتمال می‌رود وارنر برادرز نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر مراسم خود را به صورت دیجیتال برگزار کند چرا که این شرکت نیاز دارد عناوین خود را هرچه زودتر به مخاطبینش معرفی کند.


رویداد آنلاین نینتندو

یکی دیگر از شرکت‌هایی که قصد دارد گردهمایی دیجیتالی برگذار کند، نینتندو است. بر اساس یک اظهارنامه که سخنگوی این شرکت پس از لغو شدن E3 منتشر کرد، این شخص ابراز کرد شرکت در حال در نظر گرفتن راه‌های دیگر برای به نتیجه رسیدن اهداف خود است. وی همچنین اظهار داشت اطلاعات تکمیلی در این باره را به زودی منتشر خواهند کرد.

طی اظهارنامه مذکور سخنگوی شرکت نینتندو گفت:" نینتندو از تصمیمات گرفته شده برای نمایشگاه E3 پشتیبانی می‌کند تا همه بتوانیم طرفداران را در امنیت و سلامت نگه داریم" وی در ادامه افزود" ما همچنین از این طریق به تمامی اشخاصی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند ابراز همدردی می‌کنیم و برای آنان آرزوی بهبود داریم".

برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 /// گزارش شنبه 24 اسفند

سخنان مطرح شده در این اظهارنامه همچنین شامل مسائلی همچون پیگیری راه‌های ممکن برای برقراری ارتباط با طرفداران می‌شد. این شرکت قصد دارد به هر نحوی شده کاربران را در جریان اطلاعات و مسائل مهم آینده شرکت و اقداماتشان بگذارد. از آنجایی که این شرکت طی سال‌های گذشته نیز کنفرانس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کرده، سخنان فرد مذکور اطلاعات غیر منتظره‌ای را به مخاطبین این شرکت منتقل نکرد.

با این حال همچنان مشخص نیست که زمان و طریقه برنامه در نظر گرفته شده چه خواهد بود. گفتنی است که پیش از این نیز سخنانی از برگزاری دو مراسم آنلاین از سوی این شرکت در ماه‌های پیشه رو شنیده می‌شد. نینتندو همچنین اظهار داشته که آن‌ها اطلاعات زیادی را برای به اشتراک گذاشتن با کاربران دارند و حجم این جزئیات با گذر زمان نیز افزایش پیدا می‌کند.


تلاش شرکت Developer Digital برای برگزاری رویداد جایگزین E3

همانند خیلی از شرکت‌های دیگر مانند یوبیسافت و مایکروسافت شرکت Developer Digital نیز سعی دارد تا نمایشی آنلاین برای مخاطبین خود فراهم کند. این شرکت که جزو اولین منابع مطلع از لغو شدن نمایشگاه E3 بود، در طی توئیت اخیر خود اظهار داشته است، با این که آن‌ها از شرایط پیش آمده بسیار دلسرد شده‌اند اما تلاش دارند تا یک رویداد آنلاین را به اجرا بگذارند.

از آنجایی که مدیران نمایشگاه E3 خود قصد دارند جایگزینی آنلاین برای رویداد مذکور برقرار کنند، مشخص نیست که از بین شرکت‌ها کدام نمایش اختصاصی اجرا خواهند کرد و کدام یک به E3 ملحق می‌شوند. طرفداران می‌بایست مدتی را برای رسیدن به چنین پاسخ‌هایی صبر پیشه کنند.

برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 /// گزارش شنبه 24 اسفند


سخن پایانی

در بین تمامی شرکت‌هایی که قصد شرکت در نمایشگاهخ E3 را داشتند تنها چند تا از آن‌ها توانستند به سرعت برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند و آن را با کاربران خود در میان بگذارند، خیلی از رویدادهای جایگزین که قرار است به صورت آنلاین برگزار شود همچنان تاریخ مشخصی ندارند. مشخص است که شرایط ایجاد شده برای بسیاری از شرکت‌ها غیرقابل پیشبینی بوده است. با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا به نظر نمی‌آید هیچ مراسم و کنفرانسی بتواند طبق برنامه‌ریزی خود پیش برود و تمامی این نمایشگاه‌ها ناچارند برنامه‌های خود را لغو کرده و یا آن‌ها را به اواخر سال منتقل کنند. 

گزارش از امین وصالی


بیشتر بخوانید: نمایشگاه E3 رسما لغو شد 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار