رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری در بحرانی‌ترین وضعیت شیوع کرونا قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی بهداشتی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: با دو رقمی شدن تعداد فوتی‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش چشمگیر تعداد بیماران سرپایی و بستری، این استان در بحرانی‌ترین وضعیت از ابتدای شیوع تاکنون قرار دارد.

او افزود: با فوت ۱۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به ۴۸۰ نفر رسید.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: هم‌اکنون ۳۲۷ بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که با توجه به تکمیل ظرفیت بخش ویژه بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان، به ناچار بخش‌های دیگری از مراکز درمانی را برای بستری بیمارن مبتلا به کرونا آماده کرده‌ایم.

او با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال در استان به بیش از ۵۰ نفر رسیده است، اضافه شدن ۶۰ تخت ICU به ۵۵ تخت قبلی را نقطه عطفی در مدیریت این بحران عنوان کرد و گفت: در ابتدای شیوع کرونا تنها ۵۵ تخت ICU در استان فعال بود، اما با کمک دولت ۳۰ تخت ثابت و ۳۰ تخت اضطراری به تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه استان اضافه شده است.

شیرانی با بیان اینکه تجمع‌های خانوادگی عامل ۷۰ درصد شیوع کرونا در استان است، اظهار داشت: همچنان از مردم استان تقاضا می‌شود تا از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی خودداری کنند.

سید راشد جزایری معاون دانشگاه و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از انجام ۴۵ هزار و ۴۵۹ مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در استان از ابتدا تا کنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۱ مورد بیمار سرپایی و سه هزار و ۸۵۲ بیمار بستری قطعی به کرونا شناسایی شد.

او، از بهبودی ۸۳ درصدی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و افزود: این رقم در میانگین کشوری ۷۶.۸ درصد است.

جزایری با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان بر مبنای بیماران سرپایی و بستری در وضعیت بحرانی و خاکستری قرار دارند، اضافه کرد: این در حالی است که بر مبنای تعداد بیماران بستری، هفت شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، فارسان، کیار و خانمیرزا در وضعیت بحرانی و خاکستری، بن در وضعیت قرمز و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار