مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برداشت زعفران از ۱۶۰ هکتار سطح زیر کشت مزارع شهربابک آغاز شده است و تا اوایل آذر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا منگلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: شهرستان شهربابک با ۱۶۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران یکی از تولید کنندگان طلای سرخ در استان کرمان است که ۱۴۵ هکتار از مزارع شهرستان در فاز تولید اقتصادی و ۱۵ هکتار نهال است.

او افزود: برداشت زعفران از سطح مزارع شهرستان بسته به شرایط جوی، درجه حرارت منطقه و میزان گلدهی مزارع از اواسط آبان ماه شروع و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد.

منگلی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با احتساب متوسط عملکرد ۵ و ۴ دهم کیلوگرم در هکتار، ۶۵۰ کیلو گرم کلاله خشک زعفران از سطح مزارع شهرستان شهربابک برداشت شود.

او گفت: زعفران تولیدی شهرستان به دلیل مرغوبیت و کیفیت رنگ و عطر از بازار پسندی بالایی برخوردار است و محصول تولیدی علاوه بر داخل استان در خارج از استان کرمان نیز به فروش می‌رسد.

اداره ترویج و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مناطق مستعد، انتشار برگه ترویجی از طریق شبکه‌های اجتماعی محلی و توزیع تک برگ ترویجی بین متقاضیان برای ارتقای سطح آگاهی بهره برداران و ترویج کاشت این محصول اقدامات شایانی صورت داده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار