سردار یاری گفت: پدافند غیرعامل راهکاری مناسب برای مقابله با دشمنان است.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت: پدافند غیر عامل تنها با تهاجم دیگر کشور‌ها و دفاع از تمامیت مرزی یک سرزمین ارتباط ندارد، بلکه باید پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل و فرهنگ ضروری در جامعه تبدیل شود.

او مصون سازی از آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های حیاتی را از جمله مهمترین مزایای اجرای ضرورت‌های پدافند غیرعامل در جامعه دانست و افزود: تلاش در راستای تقویت همه جانبه ابعاد و زوایای پدافند غیرعامل باید به عنوان یک برنامه بلند مدت و مستمر در دستور کار باشد.

سردار یاری با بیان اینکه پدافند غیرعامل می‌تواند راهکاری مناسب برای مقابله با دشمنان باشد، بیان کرد: ایران اسلامی پس از پیروزی در برابر استکبار همواره مورد تهدیدات و توطئه‌های دشمنان بوده است، اما با تلاش و هوشیاری مردم ایران، همواره این دسیسه و توطئه‌ها ناکام مانده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد : محقق شدن برنامه‌ها و اجرای طرح سراسری پدافند غیر عامل تاثیرات بسیار بالایی در تمامی ابعاد توسعه و توانمندی خواهد داشت و اینگونه می‌توان تحلیل کرد که اگر در یک سرزمین پدافند غیر عامل به خوبی اجرا و مصادیق مربوط به آن رعایت گردد سطح بالایی از توانمندی به وجود خواهد آمد.

او گفت: در زمان صلح و آرامش، وظیفه همه ما این است که اهمیت پدافند غیرعامل را درک کرده و در راه تقویت آن تلاش کنیم و این مهم خاص نیرو‌های نظامی نیست و هرسازمانی می‌تواند با تعریف پدافند غیرعامل در راستای ماموریت‌های محوله آن را به کار بسته تا در زمان بحران دچار کمترین آسیب شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بخش عمده تهدیدات دشمنان در بحث ایجاد اخلال در فعالیت‌های مردم و ایجاد فشار روانی بر جامعه است، خاطر نشان کرد: آماده سازی تمام زیرساخت‌ها در ناجا برای شرایط بحران ضروری است.

سردار یاری ادامه داد:در اجرای این اصل، نیروی انتظامی به منظور حفظ دستاورد‌های انقلاب، ایجاد نظم و آرامش عمومی و ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی در شرایط بحرانی جامعه، اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

او با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: وظیفه همه ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیرقابل نفوذ، غیر قابل تاثیرازسوی دشمن، حفظ ونگه داریم، اضافه کرد: با افزایش مهارت‌های لازم می‌توان از بروز بسیاری از حوادث پیشگیری کرد و رویکرد و اولویت پدافند غیرعامل نیز پیشگیری است که شرط تحقق آن آموزش است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام سردار عزیز
میدان قرآن ایلام جنب درب اصلی پلیس راه استان یک جایگاه سوخت سیاربدون هیچ گونه حفاظ , علائم هشدار دهنده و ایمن سازی مناسب توسط همکاران شما ایجاد شده لطفا دستور بدید این جایگاه در مکان دیگری مستقر بشه تا خدایی نکرده اتفاقی نیفته