پیشروی میدانی ارتش یمن در استان مارب

منبعی یمنی اعلام کرد جنبش انصارالله و ارتش یمن در درگیری با ارتش دولت مستعفی و نیرو‌های عشایری همپیمان آن در استان مارب پیشروی میدانی قابل توجهی را به دست آوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منبع نظامی یمنی از پیشروی قابل توجه جنبش انصارالله و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب خبرداد.

این منبع گفت: انصارالله در پی حمله گسترده به پایگاه‌های ارتش دولت مستعفی و قبایل متحدش در ناحیه «مدغل الجدعان» شمال غرب مارب، پس از درگیری‌های شدید ۷۲ ساعته توانست روستای الجوه، پایگاه‌های اطراف آن و یک تقاطع راهبردی را به کنترل خود درآورد.

منبع مذکور این پیشروی ارتش یمن پس از کنترل بر تعدادی از روستا‌های مارب و پایگاه‌های نظامی به دست آمده و نیرو‌های یمنی تلاش کردند خطوط امدادرسانی نیرو‌های دولت مستعفی در اردوگاه راهبری «ماس» را قطع کنند که تسلیحات سنگین ائتلاف عربی از جمله تجهیزات توپخانه و موشک انداز در آن قرار داشت.

به گفته این منبع، جنگنده‌های ائتلاف عربی ۱۳ مرتبه پایگاه‌ها و تجهیزات انصارالله را در استان مارب هدف گرفتند و در این درگیری‌ها، ۲۵ نفر کشته و بیش از ۳۷ نفر مجروح شدند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک هم‌پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران نفر از مردم بی گناه و مظلوم یمن جان خود را از دست داده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی و فقر در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار