امام جمعه موقت رودبار جنوب با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: مردم باید از برگزاری مراسم عروسی و عزا به دلیل شروع موج جدید کرونا خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمد رئیسی، امام جمعه موقت شهرستان رودبار جنوب در خطبه‌های این هفته رودبار جنوب به بیان آیات و روایاتی در خصوص انواع شکرگزاری از پروردگار پرداخت و گفت: شکر قلبی نمونه‌ای از شکرگزاری است که به واسطه آن در قلب خود از خالق هستی تشکر می‌کنیم.

او نوع دیگر شکر را شکر عملی عنوان کرد و افزود: حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه فرمودند: "کمترین شکرگزاری این است که از نعمت‌های خداوند در راه معصیت الهی استفاده نکنیم. "

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه شکر زبانی، یعنی با زبان شکرگزار خداوند باشیم، تصریح کرد: باید برای نعمت‌های خداوند زیاد "الحمدلله" گفت که شکر نعمت سبب افزایش نعمت می‌شود؛ ولی کفران نعمت عذاب الهی را در پی دارد.

او در بخش دیگری از سخنانش به اتحاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر اتحاد اسلامی به طور کامل برقرار شود، جای دشمنان در منطقه نیست.

امام جمعه موقت شهرستان رودبار جنوب افزود: متاسفانه بعضی از کشور‌های مسلمان دست دوستی به طرف دشمن دراز کرده اند و در حقیقت به مسلمانان خیانت کرده اند.

او با اشاره به توهین به پیامبر (ص) به بهانه آزادی بیان، تصریح کرد: با این کار‌های ناشایست هیچ خدشه‌ای به دین اسلام وارد نخواهد شد و نور دین اسلام نه تنها خاموش نمی‌شود، بلکه روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی خطاب به آن‌ها که ادای آزادی بیان را در می‌آورند، بیان داشت: چرا منافقان که ۱۷ هزار نفر را شهید کردند در کنار خود جای دادید؟ چرا جلیقه زرد‌ها را در فرانسه سرکوب می‌کنید؟ آیا آنجا آزادی بیان وجود ندارد؟

او گفت: برخی استکبار ستیزی را منافی عقلانیت می‌دانند در حالی که استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار عین عقلانیت است و بعضی دیگر فکر می‌کنند؛ اگر با استکبار دست دوستی بدهیم مشکلات ما حل خواهد شد، این درحالیست که اینطور نیست.

حجت الاسلام رئیسی افزود: دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی به خاطر این است که ما با سیاست‌های ظالمانه آن‌ها همراهی نمی‌کنیم، پس آن‌ها بدانند تا زمانی که قطره خونی در وجود ما باشد با اقتدا به رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد.

او با اشاره به سخنان رهبری گفت: همان طور که رهبری فرمودند: باید قوی شویم و مردم با توجه به تمامی مشکلات خوب استقامت کردند.

امام جمعه موقت شهرستان رودبارجنوب با گلایه مندی از گرانی‌های موجود در بازار، از مسئولان تقاضای نظارت بیشتر را کرد.

او با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در مواجهه با موج جدید کرونا تصریح کرد: مردم باید از برگزاری مراسم عروسی و عزا به دلیل شروع موج جدید کرونا خودداری کنند.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش از لحاظ نشدن حق آبه هلیل رود برای منطقه انتقاد کرد و بیان داشت: حق آبه هلیل رود باید دائمی باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.