باتوجه به اینکه فراخوان ثبت نام ناشران برای شرکت در نمایشگاه‌های استانی کتاب تاکنون منتشر نشده است، سوالاتی درباره برگزاری آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب، یکی از مطالبات برخی از ناشران بود که تاکنون حتی به مرحله انتشار فراخوان برای ثبت نام هم نرسیده است.

قرار بود نمایشگاه‌های استانی کتاب که هرساله در نیمه دوم سال برگزار می‌شد، امسال هم برگزار شود. البته درصورتی که وضعیت شیوع کرونا در یک استان قرمز باشد در فضای مجازی و درصورتی که سفید باشد به صورت فیزیکی برگزار شود. باتوجه به اینکه در دومین ماه نیم سال دوم هستیم، تاکنون فراخوان ثبت نام ناشران برای شرکت در نمایشگاه‌های استانی منتشر نشده است. حتی زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها هم هنوز مشخص نیست.

باید دید باتوجه به اینکه قرار است نمایشگاه مجازی کتاب در کشور برگزار شود، وعده برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب عملی می‌شود؛ نمایشگاهی که گفته می‌شود از فاز مطالعاتی به فاز اجرایی وارد شده است و از اواخر آذر ماه آغاز می‌شود.

مشکل برگزار کنندگان نمایشگاه مجازی کتاب این است که  علاوه بر بعد نمایشگاهی جنبه فروشگاهی هم دارند و به دنبال شیوه ای برای اجرای آن هستند. درحالی که گفته می‌شود نمایشگاه مجازی کتاب جایگزین نمایشگاه بین المللی کتاب نیست، باید دید این نمایشگاه جایگزین نمایشگاه‌های استانی کتاب خواهد شد یا اینکه قرار است نمایشگاه‌های استانی کتاب هم برگزار شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار