رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: مجرمان سایبری همچنان با معرفی و ساخت سایت‌ها و آدرس‌های جعلی سامانه سجام، به دنبال کلاهبرداری از کاربران بورس هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برخی از متقاضیان و کاربران سامانه سجام بدون آگاهی و شناخت کامل از آدرس صحیح این سایت اقدام به ثبت نام در سایت‌های مشابه جعلی می‌کنند که باعث به دام افتادن آنها در دام‌های کلاهبرداران اینترنتی می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه یکی از الزامات ورود به بورس؛ ثبت نام در سامانه سجام است متاسفانه مجرمان سایبری از این موقعیت سوءاستفاده کرده و با راه اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه، اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ یادگار نژاد ادامه داد: در برخی موارد نیز افراد کلاهبردار با درج تبلیغات کاذب و دروغین و به بهانه ثبت نام متقاضیان در سامانه سجام اقدام به اخذ مبالغ هنگفت و دریافت اطلاعات هویتی و حساب‌های بانکی به منظور سوء استفاده‌های دیگر می‌کنند.

او افزود: سامانه سجام تنها با نام اختصاری sejam.ir معتبر است و سایر سامانه‌ها و لینک‌های مشابه جعلی بوده است وکاربران نباید عجولانه و بدون بررسی دقیق مشخصات آدرس اقدام به کلیک کرده و اطلاعات هویتی و بانکی خود را وارد کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان به هموطنان توصیه کرد: به پیامک‌ها، تماس‌ها و هرگونه لینک و پیامی که در شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها در خصوص سهام عدالت، بورس و... دریافت می‌کنند توجه نکرده و وارد آن‌ها نشوند و هیچ گونه اطلاعات شخصی و بانکی را نیز در آن‌ها وارد نکنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار