رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: تبلیغات کار با درآمد بالا در صفحات، گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی وعده واهی مجرمان سایبری برای به دام انداختن متقاضیان کار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: تبلیغات کار با درآمد بالا در صفحات، گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی وعده واهی مجرمان سایبری برای به دام انداختن متقاضیان کار است.

او با بیان اینکه افتتاح حساب بانکی و در اختیار گذاشتن این حساب، از شروط کلاهبرداران مجازی برای متقاضیان کار است، تصریح کرد: از این حساب‌های بانکی برای فعالیت‌های مجرمانه مثل پولشویی، سایت‌های قمار و شرط بندی، واریز وجه و برداشت غیر مجاز از سایر حساب‌های بانکی  استفاده می‌شود.

رییس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه هرگونه سوءاستفاده یا عمل مجرمانه‌ای که از طریق این حساب‌های بانکی انجام شود مسئولیت قانونی و حقوقی آن با صاحب حساب است، افزود: در پیگیری‌های پلیسی صاحبان حساب‌ها به عنوان اولین مجرم شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ یادگار نژاد ادامه داد: اولین مسئولیت ناشی از این اقدام برعهده دارندگان حساب‌ها خواهد بود و در صورت استفاده مجرمانه از این حساب‌ها این افراد از مجازات‌های قانونی در امان نخواهند ماند.

او با بیان اینکه واگذاری حساب بانکی تحت هر شرایطی ممنوع است، گفت: افرادی که اقدام به واگذاری حساب‌های بانکی خود حتی تحت عنوان حسابدار یا تحصیل دار یک اداره کرده‌اند، به کلاهبرداری و پولشویی‌هایی که امکان دارد به نام آن‌ها انجام شود دقت ندارند و این موضوع دیر یا زود می‌تواند گریبانشان را بگیرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، چنانچه قصد شکایت دارند با مراجعه به دادسرای عمومی طرح شکایت کنند، اما در صورتی که قصد دارند فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی را به پلیس گزارش کنند می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش تماس با ما قسمت ثبت گزارش مردمی اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار