لطفی از محدودیت فعالیت مطب‌ها در هفته آینده به عنوان راهکاری برای کاهش رفت و آمد‌ها و محدود شدن زمینه‌های شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و نود و هفتمین نشست ستاد دانشگاه مدیریت کروناویروس، با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها در روز‌های اخیر در استان فارس و آغاز محدودیت‌های جدید در کشور، اظهار کرد: فعالیت مطب‌ها در هفته آینده به عنوان راهکاری برای کاهش رفت و آمد‌ها و محدود شدن زمینه‌های شیوع بیماری محدود می‌شود.

او با بیان اینکه مجموعه سلامت دانشگاه روز‌های سختی را سپری می‌کند، تصریح کرد: در این روز‌ها بیش از همه به احساس مسئولیت عمومی نیاز داریم تا بتوانیم در بازگشت سلامت به جامعه، گام‌های پرتوان‌تر برداریم.

مهرزاد لطفی ادامه داد: مجموعه سلامت در طول بیش از ۸ ماه گذشته، به صورت شبانه روزی و حتی تا پای جان در کنار مردم استان و بیماران بوده اند و اکنون در این شرایط بحرانی نیاز است تا مردم نیز بیش از گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همراه مدافعان سلامت باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست با پیگیری اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف دانشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف کادر درمان و افزایش آمادگی در برابر شرایط بحرانی کنونی را مورد تاکید قرار داد.

لطفی همچنین پیگیری وضعیت مبتلایان و طی شدن دوره قرنطینه به صورت کامل برای کاهش زمینه‌های انتقال چرخه‌های بیماری را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

او ضمن بررسی روند اجرای مصوبات نشست‌های پیشین و تعیین تصمیم گیری‌های جدید برای پیشبرد بهتر برنامه ها، آخرین وضعیت سلامت اساتید و کارکنان مبتلا به کرونا را مورد پیگیری قرار داد.

برنامه ریزی برای توسعه تخت‌های بیمارستانی و پیگیری آخرین وضعیت تخت‌های افزوده شده طی روز‌های اخیر در بیمارستان‌های استان، دیگر محور مهم نشست امروز این ستاد بود.

بررسی آخرین وضعیت ابتلا در شهر‌ها و مناطق مختلف استان، روند نمونه گیری ها، وضعیت پذیرش و بستری بیماران عادی و نیازمند مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ها، از دیگر محور‌های مورد ارزیابی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز آخرین وضعیت بیمارستان‌های استان و شرایط بیماران عادی و ویژه بستری به رئیس دانشگاه را اعلام کرد و دیگر اعضای این ستاد نیز گزارش‌های جداگانه‌ای از آخرین اقدامات انجام شده ارائه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار