بصیری با ابراز تاسف از روند صعودی مبتلایان و مرگ و میر‌های کرونایی گفت: وضعیت شهر‌های کرمان، بافت، زرند، بردسیر، سیرجان و رفسنجان همچنان فوق حاد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز دهم آبان ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به محدودیت‌های اعمالی در استان کرمان گفت: باید تعداد مراجعان در ادارات کم شود و دورکاری به گونه‌ای باشد که سبب ترغیب کارکنان به سفر نشود لذا طبق بخشنامه‌های اجرایی به دستگاه‌های اجرایی استان، دورکاری کارمندان در استان به صورت یک روز در میان خواهد بود ضمن آنکه اداراتی که ماموریت‌های ویژه پدافندی، امدادی، امنیتی و تعزیراتی دارند به طور استثنا می‌توانند از تیم‌های عملیاتی استفاده کنند.

او با اشاره به محدودیت‌هایی که از هفته قبل در برخی از نقاط استان کرمان آغاز شده است، افزود: محدودیت‌هایی اعمالی در شهر‌های کرمان، بافت، زرند، بردسیر، سیرجان و رفسنجان همچنان ادامه دارد.

بصیری با ابراز تاسف از روند صعودی مبتلایان و مرگ و میر‌های کرونایی تصریح کرد: وضعیت این ۶ شهرستان استان فوق حاد است.

او بیان داشت: ۷ راهبرد مورد نظر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز باید در استان کرمان جاری شود که این راهبرد‌ها شامل "تشدید نظارت‌ها"، "افزایش تست‌های تشخیصی"، "قرنطینه خانگی"، "آموزش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی"، "حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر"، "ایجاد محدودیت‌های هدفمند و هوشمند" و "انجام درمان سرپایی" هستند.

بصیری با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ در گروه سنی سالمندان، تأکید کرد: باید مواظب این گروه سنی باشیم و در همین زمینه، طرح‌هایی برای سالمندان در دست اجرا داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ابراز امیدواری کرد: در تعطیلات پیش رو مردم مسافرت نکنند و اگر سفری رخ دهد، نیرو‌های انتظامی و پست‌های بازرسی در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

بصیری تقویت درمان سرپایی را یکی دیگر از راهبرد‌های هفتگانه وزارت بهداشت دانست و عنوان کرد: اگر بتوانیم درمان سرپایی را تقویت کنیم بار بستری‌ها کمتر می‌شود.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای کرمان گفت: مصوبات ستاد کرونا بسیار خوب بوده، اما متاسفانه در اجرا به خوبی عملیاتی نشده است.

بصیری افزود: قاعدتاً در اجرا چند مشکل است که یکی از این مشکلات این بوده که گاهی اوقات تصمیمات اجرایی نیستند و یا برخی از تصمیمات، مشکلاتی در مسیر اجرای آن‌ها وجود دارد که باید آن‌ها را رفع کرد.

او تصریح کرد: برای اجرا به همکاری مردم نیاز داریم که در همین راستا اغناسازی مردم برای همکاری نیز بسیار مهم است.

با برگزاری هرگونه تجمعی در ۱۳ آبان مخالف هستیم

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه با برگزاری هرگونه تجمعی در ۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز مخالف هستیم، گفت: هیچ یک از جلسات ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز نباید با بیش از ۱۵ نفر به صورت حضوری برگزار شود.

او افزود: به دلیل آنکه نمی‌توان جلسات امنیتی را به صورت مجازی برگزار کرد، لذا تنها برگزاری این نوع جلسات به صورت حضوری مجوز داشته و مستثنی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار