رادیو وحدت رادیویی مناسبتی است که از اول ماه ربیع الاول تا میلاد حضرت رسول (ص)، ویژه برنامه‌های متفاوتی برای مخاطبان خود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با فرارسیدن میلاد رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص)  رادیو وحدت  برنامه های مختلفی برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

ویژه برنامه «اشراق» همزمان با هفته وحدت، با توجه به آیات ۹۲ سوره مبارکه انبیاء، ۲۷ و ۲۸ سوره مبارکه فاطر، ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران و آیه ۱۰ سوره مبارکه حجرات به موضوع «قرآن پیامبر (ص) از عناصر وحدت آفرین» می‌پردازد.در این برنامه به مباحثی همچون منظور از وحدت، فرق بین وحدت و اتحاد و همچنین اختلاف مطلوب و غیر مطلوب از منظر قرآن اشاره می‌شود.

همچنین در برنامه «اشراق» به راهکار‌های قرآن برای رفع اختلاف بین مسلمانان با توجه به آیات ۲۱۳ سوره مبارکه بقره، ۴ سوره مبارکه صف، ۵۹ سوره مبارکه نساء و آیه ۱ سوره مبارکه انفال پرداخته می‌شود.

در ادامه سلسله مباحث این برنامه، سیره وحدت آفرین پیامبر (ص) و امام صادق (ع) با توجه به آیات ۱۰۳ و ۱۵۹ سوره مبارکه آل عمران و ۶۳ سوره مبارکه انفال بررسی می‌شود.

 برنامه به تهیه کنندگی مونا توسلی و کارشناسی مجید قربانعلی از ساعت۱۳ به مدت ۳۰ دقیقه از «رادیو وحدت» روی موج اف ام ردیف۹۵.۵ پخش می‌شود.

تبیین سیره نبوی در رادیو وحدت

رادیو وحدت در برنامه «ماه مجلس» به تبیین سیره فردی و اجتماعی حضرت محمد صلی الله علیه و اله می‌پردازد. همزمان با فرارسیدن میلاد رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، برنامه «ماه مجلس» با کارشناسی حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی به روی آنتن رادیو وحدت می‌رود.

در این برنامه ضمن بیان سیره فردی و اجتماعی نبی اکرم (ص)، موضوعاتی همچون چرایی الگوپذیری از آن بزرگوار در عرصه‌های مختلف و جایگاه حضرت رسول (ص) در قرآن به عنوان اسوه حسنه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تبیین ویژگی‌ها و شاخص‌های اخلاقی حضرت رسول اکرم (ص) و بررسی جایگاه ایشان نزد امیرالمومنین امام علی (ع) از جمله محور‌های این برنامه است.

برنامه «ماه مجلس» ساعت ۱۵:۱۵ روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز از رادیو وحدت پخش می‌شود.

ضرورت وحدت در نگاه علمای اهل سنت در «ترنم وحدت»

برنامه «ترنم وحدت» با موضوع وحدت شیعه و سنی در کلام و نگاه علمای اهل سنت از رادیو وحدت پخش می‌شود. علمای شیعه و سنی با اشاره به تاکید وحدت در دین اسلام، قرآن و سخنان بزرگان دین، وحدت مسلمین را از ضرورت‌ها دانسته و در این شرایط که دشمن کشور اسلامی ایران را تحت فشار و تحریم قرار داده و درصدد ایجاد اختلاف و نارضایتی بین مردم است، اتحاد و انسجام مسلمین را بیش از هرچیز مهم می‌دانند. بر همین اساس، در برنامه «ترنم وحدت» هر روز سخنان یکی از ائمه جمعه و عالمان اهل سنت درباره وحدت آفرینی و نقش آن در شکوفایی جهان اسلام از رادیو وحدت پخش می‌شود.

در برنامه شنبه ۱۰ آبان ماه نیز صحبت‌های سید عبدالباقی قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس تقدیم شنوندگان می‌شود. برنامه «ترنم وحدت» ساعت۱۸ به مدت ۱۵ دقیقه روی موج اف ردیف۹۵.۵ مگاهرتز از رادیو وحدت پخش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.