مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: ساخت ۶ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

حمید رضا سهرابی مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در حاشیه شهر‌ها در حال ساخت است، افزود: بنیاد مسکن تسهیلات ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض را تامین می‌کند همچنین طبق تفاهم‌نامه دیگری که با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده تاکنون ۸۹ هزار و ۹۴۰ واحد مسکونی ساخت شده است.

او اظهار کرد: ۲ هزار واحد مسکونی هم برای خانواده ایتام که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند در قالب پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض انجام می‌شود، ۲۵ میلیون تومان از  این تسهیلات از طریق صندوق توسعه و شکوفایی امید و ۲۵ میلیون تومان هم از طریق دستگاه‌های حمایتی پرداخت و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه نیز پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن، ساخت ۶ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

سهرابی با بیان اینکه تا پایان امسال ساخت ۱۱۵ هزار واحد مسکونی روستایی را در دست ساخت داریم، گفت: از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی که هدف گذاری شده بود، ۱۱۵ هزار واحد هم اکنون در مرحله مختلف سفت کاری و نازک کاری قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ساخت تمامی این واحد‌ها را آغاز کنیم.

او بیان کرد: با افزایش تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مقاوم سازی مسکن روستایی تعدادی از متقاضیان متناسب با پیشرفت واحد‌های مسکونی این تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر کل مسکن روستایی توضیح داد: از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ۴۰ هزار متقاضی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند و ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی هم به اتمام رسیده است و از این تعداد حدود ۶ هزار نفر از متقاضیان تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وام ۵۰ میلیون تومانی کفاف ساخت مسکن روستایی را نمی‌دهد

او افزود: یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای سال مقاوم‌سازی شده، با توجه به اینکه سال ۸۴ بازسازی مسکن روستایی آغاز شده تا به امروز دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تاکنون اقدام به نوسازی واحد‌ها کرده‌اند.

سهرابی توضیح داد: واقعیت آن است که سقف وام مسکن روستایی متناسب با شرایط امروز نیز بسیار کم است و با پیگیری‌هایی که از ابتدای اردیبهشت ماه کرده‌ایم توانسته‌ایم تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را به تصویب برسانیم که البته این تسهیلات در ابتدای سال یک وام معقول بود، اما با وجود نوسانات بسیار شدید هم اکنون با این تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ساخت واحد‌ها امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار