به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها چهار روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و اینستاگرام در حال برخورد با هشتگها است. این شرکت روز گذشته اعلام کرد که به طور موقت تب اخیر در صفحات هشتگ را حذف خواهد کرد تا از گسترش محتوای مضر در زمان نزدیک شدن به انتخابات جلوگیری کند.
به طور معمول هنگام جستجوی یک هشتگ در اینستاگرام، میتوان بین مرور پستهای «برتر» یا پستهای «اخیر» یکی را انتخاب کرد. اکنون، به نظر میرسد کاربران فقط میتوانند موارد «برتر» را مشاهده کنند.
اینستاگرام و شرکت مادر آن، فیسبوک، گامهایی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط در سیستم عاملهای مختلف قبل و در زمان انتخابات برداشته اند. فیسبوک اوایل این ماه گفته بود که ۱۲۰.۰۰۰ پست در فیسبوک و اینستاگرام را که سیاستهای تداخل رای دهندگان را نقض میکردند، حذف کرد. این شرکت به ۱۵۰ میلیون پست که احتمالا از سوی رباتها ارسال شده بودند اخطار داد. همچنین ۲.۲ میلیون آگهی ارسال شده در شبکههای اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک که پایان انتخابات را بدون دلیل و مدرک به صورت قطعی پیش بینی کرده بودند با اعمال سیاست حذف کرد.
همچنین فیسبوک میگوید انتشار تبلیغاتی که به غلط ادعای پیروزی در رقابتهای ریاست جمهوری آمریکا را دارند یا ادعا میکنند تقلب گسترده رای دهندگان میتواند نتایج انتخابات را تغییر دهد، ممنوع کرده است.
همچنین اگر کاربران تلاش کنند پیش از موعد ادعای پیروزی کنند، تبلیغات دونالد ترامپ و جو بایدن را رد خواهد کرد. در ماه سپتامبر، فیسبوک یک هفته قبل از انتخابات، ممنوعیت تبلیغات سیاسی را اعلام کرد و در اوایل ماه جاری، این شرکت گفت که «پس از انتخابات» پذیرش تبلیغات سیاسی مستقر در ایالات متحده را «برای مدت نامحدود» متوقف میکند تا از سردرگمی و هرج و مرج ناشی از اطلاعات نادرست و احتمالی جلوگیری کند.
گفتنی است؛ از صبح امروز حذف تب « اخیر » برای کاربران آمریکایی آغاز شده است و احتمالا بزودی در نقاط مختلف جهان نیز اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/