معاون وزیر خارجه روسیه پیشنهاد رئیس‌جمهور این کشور درباره پیمان «آی‌ان‌اف» را حاکی از تعهد مسکو به جلوگیری از بحران موشکی در اروپا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کسانی که پیشنهاد رئیس جمهور روسیه را در خصوص پیمان INF رد کردند، نسبت به امنیت اروپا رویکردی غیر مسئولانه را در پیش گرفته اند.

سرگئی ریابکوف روز چهارشنبه گفت پیشنهاد ولادیمیر پوتین درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد از تمایل روسیه برای جلوگیری از وقوع بحران موشکی در اروپا حکایت دارد و کسانی که سعی در نادیده گرفتن آن دارند، رویکردی غیر مسئولانه را در قبال امنیت اروپا در پیش گرفته اند.

دیپلمات ارشد روسیه افزود این پیشنهاد‌ها به اندازه کافی جدی هستند، بنابراین یک مطالعه دقیق لازم است. عمق این پیشنهادات نیاز به درک اساسی دارد، این پیشنهاد بازتاب سیاست رهبری فدراسیون روسیه در جستجوی راهی برای ایجاد ثبات در وضع نظامی و سیاسی در اروپا جلوگیری از منظر ظهور بحران‌های موشکی جدید است.

در اوایل این هفته، پوتین مجدداً بر تعهد روسیه در مورد توقف استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد، تا زمانی که موشک‌های آمریکا در اروپا مستقر نباشند، تأکید کرد. رئیس جمهور روسیه از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میانبرد، آی ان اف، به عنوان اشتباهی بزرگ یاد کرد که می‌تواند منجر به یک رقابت تسلیحات هسته‌ای در دنیا شود. وی همچنین بر آمادگی کشورش برای اتخاذ اقدامات لازم برای کاهش تاثیرات منفی ناشی از از بین بردن پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد تاکید کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. آمریکا در تاریخ ۲ اوت [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار