اجرای طرح‌های مرتعداری در کرمان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان گفت: دامداران موظف هستند تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به تهیه طرح‌های مرتعداری اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصطفی قطبی نژاد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان گفت:برای اجرای ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و بمنظور حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری اصولی، طرح‌های مرتعداری در شهرستان کرمان تهیه و به متقاضیان واگذار می شود.

او افزود: اجرای این دستور العمل که کاهش فشار دام بر مراتع و کاهش بهره برداری متکی بر مراتع نیز از اثرات مثبت آن است، موجب کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی خواهد بود و دامداران موظف هستند تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به تهیه طرح‌های مرتعداری اقدام کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان افزود: به منظور توجیه و آموزش دامداران در زمینه لزوم اجرای این مصوبات و فواید حاصل از تهیه طرح‌های مرتعداری، در سه ماه اخیر چهارده دوره آموزشی – توجیهی به همت واحد آموزش و ترویج این اداره برگزار شده است.

قطبی نژاد  اعلام کرد: شهرستان کرمان دارای نزدیک به ۸۲۵ هزار هکتار مرتع است و تاکنون بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عملیات ممیزی مراتع صورت گرفته است و دامداران ذیصلاح نیز شناسایی شده اند و سیزده مورد طرح مرتعداری در سطحی بیش از ۱۷۵ هزار هکتار تهیه شده است تا اجرایی شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار