رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد از اجرای قانون عصای سفید در یزد و فرهنگ سازی در این زمینه می گوید.

سپنتا نیکنام، رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با همکاری واحد آموزش شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اقدامات لازم برای گسترش فرهنگ مربوط به اجرای قانون عصای سفید در بین شهروندان و رانندگان انجام شد.

او با اشاره به قانون عصای سفید، افزود: زمانی که فرد نابینا برای عبور از عرض خیابان عصای خود را به حالت افقی بالا می‌آورد این عصا در حکم چراغ قرمز و دستور توقف پلیس برای رانندگان است.

نیکنام ادامه داد:  توقف نکردن وسایل نقلیه در چنین حالتی از سوی راننده مشمول جریمه می شود، البته بسیاری از رانندگان بدون آگاهی از این قانون و یا به دلیل ترحم، اقدام به توقف می‌کنند.

رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از روش‌های مختلفی اقدام به آموزش قانون عصای سفید کرده که یکی از این روش‌ها، تهیه پوستری برای آموزش در مکان‌های مختلف و آموزشگاه‌های رانندگی است.

او در پایان اضافه کرد:امیدواریم با انجام چنین برنامه‌های فرهنگی در کنار رفع موانع فیزیکی موجود در مسیر حرکت روشندلان، زمینه حضور و فعالیت بیشتر آنها در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.