رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: برای اولین بار در شهرستان یزد دوره آموزشی امداد و نجات و کمک‌های اولیه ویژه ناشنوایان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، وهاب نخلبند یزدی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد با بیان اینکه آموزش همگانی ویژه ناشنوایان یزد در زمینه آشنایی با مخاطرات و کمک‌های اولیه صورت می‌گیرد، گفت: این آموزش‌ها با تلاش مربیان هلال احمر و حضور مترجمان ناشنوایان، ارائه می‌شود.

او افزود: با توجه به نیاز مبرم آموزش اقشار مختلف جامعه به ویژه ناشنوایان در خصوص مبحث امداد و کمک‌های اولیه، با هماهنگی کانون ناشنوایان استان، اولین دوره امداد و کمک‌های اولیه در محل جمعیت هلال احمر شهرستان یزد برگزار شد.

نخلبند ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این دوره  آموزشی در دو کلاس و هرکدام با ظرفیت ده نفر برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد بیان کرد: ناشنوایان نیز مانند سایر گروه های جامعه معلولان هنگام بروز حوادث آسیب پذیرتر از سایر مردم هستند، قطعا ناشنوایان با فراگیری این مهارت‌ها اعتماد به نفسشان بیشتر شده و مشتاق یادگیری دوره‌های پیشرفته‌تری نیز خواهند بود.

نخل بند یزدی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با کانون ناشنوایان، دوره دیگری نیز برای این عزیزان در دست اقدام است که به زودی برگزار می‌شود، البته پس از گذراندن آموزش ها، گواهی پایان دوره نیز به آن‌ها اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار