آغوش باز کتابخانه‌ها به روی مشتاقان کتاب

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد از بازگشایی کتابخانه‌ها از ابتدای تیرماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: در سومین مرحله بازگشایی کتابخانه‌های عمومی، با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از ابتدای تیر ماه بازگشایی خواهد شد.

او افزود: اعضا و مراجعان می‌توانند از روز یک‌شنبه یکم تیرماه سال جاری به کتابخانه‌های عمومی استان یزد مراجعه و از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

رقیه دوست فاطمی‌ها ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری بوده و فضا‌ها و بخش‌های مختلف کتابخانه نیز تغییر کرده و بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: همچنین سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه، فعال می‌شوند.

دوست فاطمی‌ها اظهار داشت: استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه نیز با رعایت نوبت امکان‌پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع‌خوانی، نقد کتاب و نشست‌های کتاب‌خوان) تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا می‌شوند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، تصریح کرد: افزایش خودکار زمان عضویت اعضا به مدت ۴ ماه اعمال شده و بازه زمانی امانت منابع نیز از دو هفته به یک ماه افزایش یافته است.

دوست فاطی‌ها گفت: همچنین بابت دیرکرد منابع به امانت رفته در مدت تعطیلی کتابخانه‌ها جریمه‌ای دریافت نخواهد شد.

او ادامه داد: بخش نابینایان، ناشنوایان و کودک کتابخانه‌ها تعطیل خواهد بود، ولی والدین کودکان می‌توانند کتاب‌های موردنیاز فرزندان خود را امانت بگیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار