مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از احیاء ۹۵ رشته قنات از ابتدای سال در استان خبر داد.

غلامی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۹۵ رشته قنات در استان احیاء و مرمت شده است.

او افزود: برای احیاء و مرمت این قنوات حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

غلامی با اشاره به این که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۶۵ رشته قنات دیگر نیز در استان بازسازی و مرمت شوند، عنوان کرد: برای احیاء و مرمت این تعداد قنات حدود ۸ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: پارسال تعداد ۳۳۴ رشته قنات در استان بازسازی و مرمت شدند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به این که تعداد ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات در استان وجود دارد، تصریح کرد: تا کنون ۴۰ درصد از کل قنوات استان احیاء و بازسازی شده است.

غلامی اظهار کرد: امسال خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را از نظر تعداد قنوات، طول و اعتبار تخصیص یافته به آن‌ها را کسب کرده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۵ درصد از آب استان از طرق قنوات تامین می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار