نصرآبادی گفت: ۹۵ سازه آبخیزداری در سطح ۱۶ هزار هکتار از عرصه ‌های بالادست قنوات استان احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: حجم عملیات سازه های آبخیز داری  ۱۷۳ هزار و ۱۹۳ مترمکعب است که در ۶ ماه دوم امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا خواهد شد.

او بیان کرد: برای اجرای این سازه‌ های آبخیزداری ۱۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تصویب شده است.

نصرآبادی بیان کرد: از مجموع این سازه‌ ها، ۱۰ سازه خاکی و سرریز ملات، ۳۶ سازه سنگ و ملات، یک مورد مرمت عملیات سنگی و ۴۸ مورد سازه گابیونی است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۵ سازه در ۱۹ حوزه آبخیز خراسان جنوبی ساخته می‌شود تصریح کرد: اجرای سازه‌ های آبخیزداری در سال‌های اخیر تاثیر بسزایی در آبگیری قنوات و مهار روان‌آب ‌ها داشته است.

او تصریح کرد: ۶ ماه نخست امسال از محل اعتبارات توسعه ملی مازاد سال ۹۸ نیز،  ۲۰۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۳۲ سازه آبخیزداری در استان مصوب شد که ۲۱۷ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال به آن تخصیص یافته است.

نصرآبادی حجم عملیات مصوب را ۴۸۴ هزار و ۵۴۵ مترمکعب اعلام کرد و گفت: در این زمینه ۳۲ سازه آبخیزداری در سطح ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از عرصه‌ های آبخیزداری استان اجرا شده و یا در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: با اجرای این سازه ‌ها ۲۶ روستای استان با جمعیت هزار و ۶۸۲ خانوار در قالب پنج هزار و ۵۹۴ نفر از مزایای آن برخوردار می ‌شوند.

او افزود: این سازه ‌ها که در ۱۱ حوزه آبخیز استان در دست اجرا است شامل ۱۳ سازه خاکی و سرریز ملات، ۱۷ سازه سنگ و ملات و ۲ دیوار ساحلی است که ۴۷ منبع آبی که عمدتا قنوات هستند را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار