معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: بیش از ۱۰ هزار آزمایش مختلف در آزمایشگاه مرجع این اداره کل و سایر آزمایشگاه‌های خصوصی و همکار در نیمه نخست امسال انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا اسدی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار آزمایش مختلف در آزمایشگاه مرجع این اداره کل و سایر آزمایشگاه‌های خصوصی و همکار در نیمه نخست امسال انجام شد، گفت: آزمایشگاه‌های دامپزشکی بطور مستقیم یا غیر مستقیم جهت پاسخ به سلامت عمومی جامعه ایفای نقش می‌کنند.

او به نقش بسیار مهم آزمایشگاه‌ها در زمینه تشخیص، مراقبت کنترل و پیشگیری از انواع بیماری‌های حیوانات و زئونوز‌ها و همچنین سلامت فرآورد‌های خام دامی اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه‌های مرجع اداره کل دامپزشکی استان در زمینه انجام انواع آزمایش‌های تخصصی از جایگاه مناسبی در سطح کشور برخوردار هستند.

اسدی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های استان غالبا دارای توان عملیاتی بالایی در حوزه تشخیص بیماری‌ها و سلامت محصولات دامی هستند، اظهار داشت: تقریبا همه مراحل آزمایشگاهی مربوط به حوزه دامپزشکی در خوزستان و با همکاری آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی یا آزمایشگاه‌های همکار مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود.

به گفته معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان، حفظ استاندارد‌های کیفیت، اتخاذ روش‌های ایمنی و امنیت زیستی مطابق با آخرین استاندارد‌های روز دنیا در آزمایشگاه‌های مرتبط با دامپزشکی از جمله اولو یت‌هایی است که همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.