بیش از 16 هزار مورد نمونه دام و طیور در 3 ماهه نخست امسال مورد آزمایش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، دکتر صدیقه کاظمی نیا سرپرست آزمایشگاه مرجع و منطقه ای و رئیس اداره بررسی های اداره کل دامپزشکی استان کرمان از آزمایش بیش از16 هزار مورد نمونه در سه ماهه سالجاری خبر داد .

وی بیان داشت : آزمایشگاه مرجع و منطقه ای اداره کل دامپزشکی استان کرمان دارای بخش های تخصصی مختلف از جمله سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی و بخش کنترل کیفی مواد غذایی PCR می باشد و نمونه های ارسالی، بر همین اساس تفکیک شده و مورد بررسی قرار می گیرد و سپس نتایج آزمایش جهت اطلاع و اقدام لازم به مسئولین مربوطه اعلام می گردد.

کاظمی نیا افزود : از آنجایی که اطمینان از بروز بیماری در دام و طیور و یا اثبات آلودگی در فراورده های خام دامی مستلزم انجام آزمایشات مختلف تخصصی در این زمینه می باشد همه ساله نمونه های مختلف سرمی، بافتی و یا فراورده های خوراکی خام دامی در آزمایشگاه این اداره کل مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول لازمه کار در آزمایشگاه را داشتن تخصص لازم و دقت عمل بالا دانست و تصریح کرد: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه های مشکوک به انواع بیماری ها به خصوص بیماری های مشترک یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطر ساز می باشد که در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی می تواند زمینه ساز سرایت بیماری به فرد شود.

وی خاطر نشان کرد : از تعداد16 هزار 692 آزمایش انجام گرفته، تعداد9 هزار و 499 آزمایش در بخش سرولوژی دام و طیور، تعداد 1 هزار و 510 آزمایش مربوط به میکروب شناسی و انگل شناسی ، تعداد 3 هزار و 464 مربوط به آزمایش PCR و بقیه در بخش های آنایز شیمی و باقیمانده ها بوده .

دکتر کاظمی نیا همچنین فعالیت آزمایشگاه های دامپزشکی بخش خصوصی را در 3 ماهه اول سال انجام آزمایش بر روی 1هزار و876 نمونه ذکر کرد و عنوان کرد : بخش عمده این آزمایشات مربوط به آزمایش های سرلوژی طیور بوده است .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: آزمایش ، دام و طیور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار