6600 آزمایش بر کیفیت فرآورده‌های دامی استان یزد انجام شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد از انجام بیش از 6 هزار و 600 آزمایش بر روی بیماری‌های دامی و کیفیت فرآورده‌های دامی در استان یزد خبر داد.

بتول ثوابی اظهار داشت: به منظور تشخیص انواع بیماری‌های دامی و مشترک و بررسی کیفیت فرآورده‌های خام دامی به منظور حفظ سرمایه‌های دامی و تامین سلامت عموم جامعه، در چهار ماهه امسال بیش از 6 هزار و 680 آزمایش مختلف تشخیصی توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد صورت گرفته است.

وی افزود: آزمایشگاه دامپزشکی استان یزد دارای بخش‌های مختلف سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی و کنترل کیفی مواد غذایی است که هر کدام از این بخش‌ها اقدام به انجام آزمایشات تخصصی بر روی نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه کرده و نتایج آن را برای انجام اقدامات بعدی به بخش مربوطه ارسال می‌کند.

ثوابی عنوان کرد: هر سال از نقاط مختلف استان نمونه‌های متفاوت بافتی، سرمی و یا فرآورده‌های خوراکی خام دامی توسط کارشناسان ذیربط جمع‌آوری و برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد ارسال می‌شود.

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد، لازمه کار در آزمایشگاه را داشتن تخصص لازم و دقت عمل بالا دانست و تصریح کرد: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطرساز است که در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی می‌تواند زمینه‌ساز سرایت بیماری به فرد شودب/.


برچسب ها: یزد ، ازمایش ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.