فرمانده انتظامی شهرستان ریگان گفت: طی شش ماهه نخست امسال، در بحث تصادفات فوتی برون شهری ۳۰ درصد و تصادفات جرحی درون شهری ۱۳ درصد کاهش داشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ اسحاق دریجانی فرمانده انتظامی شهرستان ریگان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا با همکاری خبرنگاران، گوشه‌ای از توانمندی‌های ناجا برای ارتقاء منزلت اجتماعی معرفی و جایگاه نظم و امنیت به مردم نشان داده شود.

او نقش اصحاب رسانه را در حوزه امنیت و احساس امنیت برجسته برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و تعامل خوب رسانه‌ها شاهد ارتقای احساس امنیت در شهرستان ریگان باشیم.

سرهنگ دریجانی تصریح کرد: ما از اصحاب رسانه به عنوان بازوی توانمند پلیس در افزایش احساس امنیت در جامعه یاد می‌کنیم و انتظار داریم با درج اخبار معتبر در ارتقاء امنیت همراه ما باشند.

او وظیفه نیروی انتظامی را حفظ امنیت برشمرد و گفت: در تولید امنیت ۱۸ سازمان نقش دارند که باید وظایف خود را انجام بدهند تا از وقوع جرائم پیشگیری شود.

این مقام انتظامی در ادامه به عملکرد پلیس شهرستان اشاره کرد و افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر طی ۶ ماهه اول امسال، هزار و ۶۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش کشفیات را داشتیم و در حوزه کشف سرقت‌ها نیز رشد ۶۳ درصدی را شاهد بودیم که در بحث پیشگیری از سرقت بر رعایت نکات ایمنی شهروندان تأکید می‌شود.

سرهنگ دریجانی ضمن تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان تصریح کرد: در بحث تصادفات فوتی برون شهری ۳۰ درصد و تصادفات جرحی درون شهری ۱۳ درصد کاهش داشته ایم.

او با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشفیات سلاح شکاری و ممنوعه در این شهرستان بیان داشت: در بحث دستگیری خرده فروشان موادمخدر افزایش ۴۳ درصدی داشته ایم و در راستای برخورد با سارقان نیز رشد ۵۱ درصدی را شاهد بودیم.

سرهنگ دریجانی در بخش دیگری از سخنانش شعار هفته ناجا ۹۹ را "باهم برای امنیت و سلامت" عنوان کرد و افزود: امسال هفته ناجا از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان ماه برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی ریگان به تشریح برنامه‌های هفته ناجا پرداخت و ادیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، عطر افشانی قبور مطهر شهدا، نشست با سران طوایف و عشایر، اجرای طرح مردم یاری در مناطق محروم، همایش موتورسواران قانونمند و شب شعر شهدای عرصه نظم و امنیت را از جمله برنامه‌های هفته ناجا امسال در شهرستان ریگان برشمرد.

سرهنگ دریجانی افزود: به منظور پیشگیری از سرقت، نصب نرم افزار ردیاب GPS بر روی خودرو‌ها و نصب سامانه مها در اماکن خصوصی و دولتی حائز اهمیت است که از رسانه‌ها انتظار داریم در این خصوص اطلاع رسانی گسترده‌ای شود.

او از شهروندان خواست: از طریق تماس با سامانه ۱۹۷ با ارائه پیشنهادات، انتقادات، تقدیر و شکایت از عملکرد پلیس، خادمان خود را در پیشبرد اهداف سازمانی یاری کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار