شکل گیری سازمان زرشک و عناب بستری برای درآمد پایدار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شکل گیری سازمان زرشک و عناب در استان می‌تواند زمینه را برای درآمد پایدار بهره برداران این دو محصول فراهم کند.

قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: ۹۸ درصد زرشک در استان تولید می‌شودو ۱۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی حاصل از خرید و فروش این محصول است.

او افزود: ۳۸ هزار خانوار در عرصه‌های تولید و فراوری زرشک در استان فعالیت می‌کنند.

قوسی با اشاره به اینکه زرشک نیاز آبی کمی دارد بیان کرد: این محصول راهبردی نقش مهمی در ماندگاری افراد در مناطق روستایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: طی سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان با همفکری نخبگان بخش کشاورزی پیشنهادات خوبی در زمینه ایجاد سازمان زرشک و عناب ارائه شد که در حال پیگیری این موضوع هستیم.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح مزایای زیادی را برای زرشک کاران استان به دنبال خواهد داشت و بهره وری تولید را افزایش خواهد داد و بستر ایجاد درآمد پایدار را برای بهره برداران فراهم خواهد آورد.

قوسی عنوان کرد:با اجرایی شدن این طرح بستر مناسب تری جهت فرآوری و انجام مطالعات پژوهشی این محصول راهبردی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد:یکی از مصوباتی که در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان در دست اجرا قرار گرفته تامین سرمایه در گردش بدون هیچ محدودیتی برای خرید تضمینی زرشک است که در اختیار تعاونی‌ها قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: سازمان زرشک و عناب نقش سیاست گذاری در زمینه رونق بازار این محصولات خواهد داشت.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار